پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه روز پرستار روز شکوفایی عاطفه‌هاست گفت: چنین روزی، روز تمرین زینبی بودن است روز ایثار و توجه به مددجویانی است که تبسم، مهربانی، لطف و صفا را می‌طلبد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه میلاد حضرت زینب عقیله بنی‌هاشم در دودمان علی(ع) موجب افتخار عالم است گفت: امروز سالروز میلاد دختری از نسل خورشید، عالمه و مفسر قرآن، آگاه به زمان و بصیرت آفرین نسبت به امام زمان خویش، زینب کبری(س) است.

وی بیان کرد: وقتی زندگی سراسر نورانی این گوهر خاندان عصمت و طهارت مورد پژوهش، تحلیل و تحقیق قرار می گیرد به حق می‌توان گفت، حضرت زینب(س) دربردارنده خصایل جمیل فاطمه زهرا(س)، علی بن ابی‌طالب(ع) و پدربزرگ عزیزشان رسول اکرم(ص) و مادربزرگشان خدیجه کبری(س) است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: عصر حیات زینب(س) همراه  با فراز و نشیب فراوان تاریخ است و زینب(س) بود که قهرمانانه و مردانه با صلابت در مقابل ناملایمات ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه جمله "ما رایت الا جمیلا" حضرت زینب(س) آسمانی از حکمت و مطلب است گفت: اقیانوس وجود زینب(س) مملو از محبت خدا است و همه صحنه‌های زندگی خویش را جلوه تجلی خداشناسی و بصیرت آفرینی در راه احیای امر الهی نموده است.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه امروز مقاومت، پایداری، صبر و حلم درب خانه زینب(س) زانو زده است تصریح کرد: ایستادگی در برابر دشمنان درسی است که از کتاب زینب کبری(س) می‌توان آموخت.

وی ادامه داد: اگر می‌بینیم که مادران گردان‌های حزب‌الله با بوسه بر پیشانی جوانان خوش رعنای خویش در اعزام به خط مبارزه با صهیونیست‌ها سبقت می گیرند و یا مادران عراقی با فتوای مرجعیت جگرگوشه‌های خود را به پیکار با داعش زیر لوای قرآن با دعا بدرقه می‌کنند و در بحرین در میان سیاه‌چال‌های آل خلیفه اسرائیلی، زنان زندانی آیات قرآن می‌خوانند درس‌هایی است که زینب کبری(س) در طول قیام امام حسین(ع) به تمام بشریت داده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه روز پرستار روز شکوفایی عاطفه‌هاست گفت: روز پرستار روز تمرین زینبی بودن است روز ایثار و دگر گرایی و توجه به مددجویانی است که تبسم، مهربانی، لطف و صفا را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: امروز انقلاب شکوهمند ایران مفتخر است که یادمان قشر بزرگوار و با کرامت پرستاران و جشن حضور در صحنه و خدمت رسانی را با میلاد زینب(س) پیوند زده است.

حجت الاسلام رضوی مهر مطرح کرد: بندگی خدا از جنس صبر، حلم و فرمانبری بزرگ‌ترین درسی است که زینب کبری(س) به همه زنان و مردان و به تمام بشریت آموخت.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha