چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مردم شریف ایران اسلامی هرچه بیشتر وحدت و انسجام خود را نشان دهند و با مسئولان همراهی داشته باشند؛ غیر از داخل در عرصه های بین المللی نیز بازتاب‌ خوبی خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سفر ریاست جمهوری به عش آل محمد(ص) اظهارداشت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت  به استان قم مانند دیگر استان ها دارای خیر و برکات خواهد بود؛ چرا که  ایشان به عنوان عالی ترین مسئول اجرایی کشور بر نیازهای هر منطقه اشراف دارند .

وی افزود: استان قم دارای مشکلات عدیده ای در زمینه، بهداشت، مسکن و دها مشکل دیگر است که در دستور کار مسئولان استانی قراردارد و کار کارشناسی و اولویت بندی شده اند و در این سفر به آنها  رسیدگی خواهد شد.

*اهتمام به فرهنگ و معیشت مردم

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: از دیگر مسائلی که در سفر رئیس جمهور به قم مورد بررسی قرار خواهد گرفت مسائل فرهنگی و معیشتی مردم است که امیدواریم شاهد تصمیمات خوبی از سوی هیئت دولت باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه دارای پتانسیل  علمی و فرهنگی عظیمی است، قم مرکز و عاصمه بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است؛ هرچه مسئولین بتوانند برای توسعه حوزه های علمیه تسهیلات و  اقداماتی را فراهم کنند، تبعا زمینه رشد مسائل دینی و فرهنگی در داخل و خارج کشور تسهیل خواهدشد.

*قم فراملی است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که قم یک استان فرا ملی است گفت: در حوزه علمیه قم علاوه بر حضور هزاران طلبه و عالم از ایران اسلامی، طلاب بیش از یکصد ملیت دیگر در آن تحصیل می‌کنند و حمایت از آنها می تواند در نشر و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی در سراسر جهان تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: هرچه دولت و مسئولان در زیر ساخت های حوزه و مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند ما شاهد تاثیر گذاری آن در سطح جامعه و جهان خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به انتظارات حوزه از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما از حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتظار خاصی نداریم: چرا  که رئیس جمهور خود روحانی و تحصیل کرده حوزه علمیه است و به فضای حوزه و قم شناخت دارد..

*دولت از ظرفیت قم بیشتر استفاده کند

وی ادامه داد:حضور مراجع معظم تقلید، علما، اساتید دها طلبه و پژوهشگر، صدها مراکز علمی پژوهشی، تبلیغی و تحقیقاتی در قم تنها برای این شهر نیست، بلکه این ظرفیت عظیم دینی و فرهنگی برای دولت و اداره کشور بسیار نقش آفرین است که ریاست جمهوری می تواند روی این ظرفیت‌های عظیم حساب بازکند و از آن برای اداره کشور استفاده کند ودر این زمینه هرچه در توان دولت است باید فرو گذاری نکند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که باید از ظرفیت عظیم حوزه  برای تحکیم نظام اسلامی استفاده کرد و با بهره گیری از این ظرفیت به مدد نظام اسلامی آمد به برنامه های رئیس جمهور درقم اشاره کرد و گفت:رئیس جمهور علاوه بر ملاقات عمومی با مردم شریف و ولایتمدار قم، مراجع، علما ،نخبگان و ایثارگران، خانواده های شهدا، ملاقاتی هم با اساتید و بزرگان حوزه خواهد داشت.

*برنامه‌های حوزوی رئیس‌جمهور

وی افزود: نشست با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیدار با علما، فضلا و طلاب و نخبگان حوزه با میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد و صحبت هایی که در این نشست ها و دیدار ها خواهد داشت در راستای مصالح نظام، حوزه علمیه و استان قم خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گرم مردم قم از خدمتگزار خود خاطرنشان کرد:با توجه به این که مقام معظم رهبری از همه دولت ها پشتیبانی کرده اند و مردم ما نیز با تبعیت از رهبر خود در همه صحنه از مسئولان حمایت کرده اند؛ تجربه نشان داده است مردم شریف قم  میزبان خوبی برای رئیس جمهور خواهند بود

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: مردم ما هرچه بیشتر وحدت و انسجام  خود را نشان دهند و با مسئولان همراهی داشته باشند؛ غیر از بازتاب های داخلی و در عرصه های بین المللی نیز بازتاب خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز در شرایط خاص بین المللی  و مذاکرات هسته ای قرارداریم و در ده ها مسئله منطقه ای و بین المللی، ایران در یک طرف آن قراردارد؛ بنابراین هرچه مسئولان دارای احترام و قدرت بیشتر باشند؛ قدرت مانور آنان در مسائل بین المللی بیشتر خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha