جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سمینار فرهنگ جهاد

حوزه/ اولین سمینا فرهنگ علمی جهاد با حضور نظریه پردازان ، اندیشمندان، فضلا و طلاب با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در اولین سیمنار علمی فرهنگ جهاد با تبریک مناسبت ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: در قرآن کریم حدود 600 آیه درباره جهاد آمده که مستقیما بر این فریضه دلالت دارد؛ ولی برای آیات احکامی که برکت دروس خارج فقه است و این همه وسعت در حوزه های علمیه دارد حدود 500 آیه آمده است.

رئیس هیأت امنای موسسه فرهنگی روایات سیره شهداء ابراز داشت: در مظلومیت فرهنگ جهاد همین بس که به جای اینکه ما از این فرهنگ درست استفاده کنیم، دشمن از این فرهنگ با عناوینی، نظیر عملیات انتحاری و تکفیری در حال استفاده بوده و با زشت ترین و خشونت بار ترین حرکات آن را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهاد از حوزه آغاز شود تا جامعه و دنیا از آن بهره مند شوند خاطر نشان ساخت: فرهنگ جهاد می تواند صیانت بخش نظام ، تربیت کننده برای ظهور و تضمین کننده پیشرفت جامعه باشد و باید به آن توجه ویژه کرد.

بر اساس این  گزارش: حجت اسلام و المسلمین کعبی ، آیت الله حسینی بوشهریمدیر حوزه های علمیه، سردار ربیعی و حجت اسلام و المسلمین عابدی از سخنرانان صبح این سیمنار می باشند و این مراسم عصر نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha