پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت زینب

حوزه/ تلاش ها و از خود گذشتگی های حضرت زینب(س) در کربلا و پرستاری ایشان از حضرت امام سجاد(ع) زمینه ای را فراهم کرد که سالروز ولادت آن حضرت به نام "روز پرستار" نامگذاری شود.

حجت الاسلام  احمد رضا فلاح در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب(س) پاسدار و پرستار ولایت و امامت و حافظ اسلام و تشیع بودند و نقش بسیار مهمی در دوران امامت امام حسین(ع) و حضرت سجاد(ع) داشتند.

این محقق حوزوی تصریح کرد: تلاش های شبانه روزی حضرت زینب(س) در کربلا و پرستاری ایشان از حضرت امام سجاد(ع) زمینه ای را فراهم کرد که سالروز ولادت آن حضرت به نام "روز پرستار" نامگذاری شود.

وی به جایگاه پرستار از دیدگاه اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: وجود احادیث، روایات و همچنین سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص پرستار، نشان دهنده اهمیت این قشر در جامعه است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بیمارستان شهید صدوقی، پرستاری را یکی از سخت ترین شغل های دنیا دانست و افزود: پرستاران با از خودگذشتگی، به بیماران خدمت می کنند.

حجت الاسلام فلاح،  به حقوق متقابل بیمار و پرستار از منظر اسلام اشاره کرد و افزود: از بیمار به سبب دردی که می کشد انتظار نمی رود که از پرستار تشکر کند اما همراهان بیمار باید کار و اعمال پرستاران را قدر بدانند.

وی با اشاره به اینکه تقدیر از پرستاران به ندرت و شاید فقط یک بار در سال انجام شود، گفت: پرستاران تمام مشکلات را به جان خریده و توقع تشکر و تشویق ندارند، اما ما باید برای کار انها ارزش قائل شویم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha