پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
1

حوزه/ کتاب «الگوی متعالی در حماسه و عرفان» به قلم حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این کتاب بیشتر به نقش الگویی قیام امام حسین علیه السلام و درس هایی که می توان از فرهنگ عاشورا آموخت، اشاره شده است.

این کتاب دارای 13 بخش اصلی به همراه ریز موضوعات می باشد. برخی از عناوین اصلی کتاب شامل: «نقش الگو در تکوین شخصیت انسان»، «درس هایی که می توان از عاشورا گرفت»، «موضع مردم در برابر حق»، «نقش منفی حق گریزان عافیت طلب در طول مبارزات مردم ایران»، «کربلا آزمون بزرگ حق گرایی»، «اصل شایسته سالاری در عصر غیبت»، «روش های بنی امیه در مبارزه با حق» و «ایثار و مقاومت در فرهنگ عاشورا» می باشد.

در ذیل عنوان «تخریب با هدف خروج رهبری عادل از نظام ولایی» می خوانیم: حق ستیزان، وجود شخصیت های فرهیخته، متعهد، آگاه، مقبول و تأثیرگذار جامعه را که نقش هدایت و رهبری امت اسلامی را دارن، بزرگ ترین سدّ و مانع راه خود می دانند، هرگز وجود چنین شخصیت هایی را تحمل نکرده و نخواهند کرد. لذا قبل از طرد و حذف فیزیکی آنان، با تهمت و افتراء و جعل اخبار دروغین و ایجاد شایعه و شبهه به تخریب و ترور شخصیت آنان می پردازند تا آنان را از چشم مردم و از مقبولیت عموم بیندازند و پس از فراهم شدن بستر و زمینه با کمترین هزینه به حذف فیزیکی و ترور آنان اقدام نمایند.

«پیروزی و شکست در عاشورا»، «بصیرت و بیداری در نهضت عاشورا»، «حماسه و عرفان»، «تحریف فرهنگ عاشورا»، «پاسخ مختصر به اتهامات واهی وهابیون به بعضی از عقائد تشیع» و «نقش مهم مجالس عزاداری در تبلیغ دین و احیای سنت» از دیگر عناوین اصلی کتاب می باشد.

«تحریف فرهنگ عاشورا» عنوان مطلبی است که نویسنده به مباحث مربوط به آن پرداخته است. در بخشی از این عنوان آمده است: سعی و تلاش دشمنان اسلام در ابتدا، حذف و نسخ دین است؛ اما چنانچه از این طریق موفق نشدند به تحریف و مسخ دین می پردازند و به اصطلاح امروز با جنگ نرم وارد میدان می شوند. در طول تاریخ اسلام به ویژه بعد از رحلت نبی اکرم صلی الله علیه وآله بیشترین هجمه ها با روش جنگ نرم بر پیکر دین اسلام وارد شده است..... .

کتاب «الگوی متعالی در حماسه و عرفان» به قلم حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در 216 صفحه و با قیمت 10000 تومان به چاپ رسیده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب با شماره تلفن: 33245575 و با پیش شماره 013 و یا با تلفن همراه 09021975123 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha