سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نواب شورای عالی

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ماده واحده رشد و توسعه زبان عربی در حوزه از سوی این شورا به تصویب رسیده است، گفت: شورای عالی حوزه به آموزش زبان عربی معاصر در تمام سطوح در مدارس موفق تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نواب صبح امروز در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با بیان اینکه چشم انداز برنامه ریزی حوزه به سمت اجتهاد است، تصریح کرد: فتح قله برای همه مقدور نیست اما چشم انداز برنامه ریزان حوزه به سوی اجتهاد است.

وی با بیان این که امروز 30 رشته تخصصی در حوزه برنامه ریزی و در حال اجرا است، ابراز داشت: شورای عالی حوزه های علمیه در مصوباتی نسبت به اهتمام زبان عربی طلاب تاکید کرده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ماده واحده رشد و توسعه زبان عربی در حوزه از سوی این شورا به تصویب رسیده است، گفت: البته به زبان های دیگر هم باید اهتمام داده شود؛ اما این رویکرد نیز در حوزه وجود دارد که مسئله زبان آموزی به جامعه المصطفی اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: شورای عالی حوزه های علمیه همچنین به آموزش زبان عربی معاصر در تمام سطوح در مدارس موفق و ایجاد تمهیدات لازم جهت تقریر دروس خارج زبان عربی تاکید دارد.

وی افزود: تهیه گزارش روند آموزش زبان عربی در مدارس از سوی مرکز مدیریت از دیگر مصوبات شورای عالی حوزه بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اگرچه حوزه دیر به این زمینه ورود کرده است اما برخی از مدارس از تابستان و در ترم تحصیلی جاری، آموزش زبان عربی را کلید زده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: یکی از مشکلات در نظام آموزشی زبان حوزه این است که کتاب های گذشته پاسخگوی نیازهای امروز نیست و از سوی دیگر نیز نمی توانیم از این کتاب ها فاصله بگیریم.

وی افزود: حوزه برای رسیدن به وضع مطلوب طرح جدید آموزشی را بنیان نهاده است که دروس هدفمند می شود و طلاب ساعات الزامی زبان عربی را باید بگذرانند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: طرح جدید نظام آموزشی حوزه برای سال تحصیلی 95-94 در برخی از مدارس قم و برخی شهرستان ها به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد که نسبت به آموزش زبان عربی و قرآن اهتمام بیشتری شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha