جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الله وردی

مدیر حوزه علمیه کرمان، تحول جامع نگر و به دور از حالت سطحی و بخشی نگری را ضروری دانسته و گفت: قطعا با تحول آموزشی براساس نیاز سنجی و آسیب شناسی، می توان در رفع نیازهای جامعه گام های موثری برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه، اظهارداشت: پیشرفت هر مجموعه ای در گرو تحول بوده و اگر این مهم انجام نشود، دچار سکون و ایستایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمان، تحول را امری ضروری خواند و افزود: یکی از بخش هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، تحول در امور آموزشی است، هر چند متون آموزشی حوزه از بهترین منابع درسی هستند، اما برای پویایی و کارآمدی بیشتر نیاز به تحول در این عرصه وجود دارد.

وی با اشاره به نیازهای انسان در مقاطع مختلف، ابرازداشت: طبق آموزه های دینی، انسان در هر دوره و سنی نیازهایی دارد که باید براساس دستورات اسلامی رفع شود، در این راستا روحانیون به عنوان کارشناسان دینی  باید این دستورات را از آموزه های اهل بیت(ع) استخراج کرده و در اختیار جامعه بشری قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، تصریح کرد: با توجه به گسترش امکانات نوین روز و رویارویی انسان با مباحث جدید، باید با بررسی متون دینی، راهکارهای قرآنی و فقهی حل مشکلات ارائه گردد.

وی در ادامه متون آموزشی، اساتید و مدیریت را سه رکن اصلی تحول در حوزه برشمرد و ابراز داشت: ما زمانی شاهد تحقق تحول مد نظر مقام معظم رهبری خواهیم بود که در تمام عرصه ها مخصوصا در این سه بعد برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه کرمان با تاکید بر این که تحولی مفید و موثر است که جامع نگر و از حالت سطحی و بخشی نگری خارج گردد، گفت: قطعا با تحول آموزشی براساس نیاز سنجی و آسیب شناسی، می توان در رفع نیازهای روز جامعه گام های موثری برداشت.

وی همچنین با اشاره به برنامه های تحولی در حوزه علمیه استان کرمان، ابرازداشت: در حوزه استان علاوه بر برنامه های ابلاغی سراسری، سعی شده تا برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و تبلیغی نیز به مرحله اجرا در آید.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان، در پایان از فعالیت 25 مدرسه در این استان خبر داد و گفت: طلاب می توانند تا مقطع سطح سه را  در حوزه استان بگذرانند.

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha