جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، با بیان این که فضایی مفرح تر از فضای معنوی حوزه های علمیه نیست، گفت: حضور در حوزه و نشستن پای درس الهی و عمل به آن، انسان را در معرض بارش رحمت الهی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله حسن عالمی، در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان این که طلبگی نعمتی بزرگ از جانب پروردگار است، اظهار داشت: از نعماتی که خداوند به شما عطا کرده، نهایت استفاده را ببرید تا إن شاءالله جزء بندگان خاص حضرتش قرار گیرید.

وی، حضور در حوزه و تحصیل علوم حوزوی را سبب سعادت جامعه بشری خواند و افزود: قطعا حضور در مدارس علمیه که با هدف تحصیل برای تبلیغ مکتب تشیع است، نعمتی لایتناهی بوده، شکر آن لازم است، پس در جهت تبیین ارزش های دینی در جامعه تلاش کنید.

آیت الله عالمی، بزرگترین نعمت خداوند به بشر را «علم» معرفی کرد و اظهار داشت: پروردگار عالم، باب بزرگی را برای مخلوقات خویش قرار داده که هرکس به اندازه ظرفیت خود از آن بهره مند می شود؛ از این رو طلاب و روحانیان می توانند با پشتکار، صداقت و صفای طلبگی در این مسیر گام بردارند و با توکل به خدا، آینده درخشانی را برای خود و جامعه پیرامونی خود رقم بزنند.

وی به ابعاد شخصیتی شیخ مرتضی انصاری(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از ویژگی های بارز مرحوم شیخ مرتضی، استفاده از ظرفیت های بالقوه ای بود که خداوند در او نهادینه کرده بود؛ شما طلاب نیز با انجام فرایض دینی، ترک محرمات و انجام واجبات و مستحبات، می توانید ظرفیت های وجود خویش را فعال و از آنها بهره مند شوید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به روایت «أَلْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللّه‏ُ فِى قَلْبِ مَنْ يَشآءُ»، تصریح کرد: به یقین علم، نورى است كه خداوند به قلب هر كس كه بخواهد مى افكند؛ پس باید با افزایش ظرفیت درونی خویش در معرض «مَنْ يَشآء» الهی قرار گیرید.

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هیچ فضایی مفرح تر از فضای معنوی حوزه های علمیه نیست، افزود: به راستی که حضور در حوزه های علمیه و نشستن پای درس الهی و عمل به آن، انسان را در معرض بارش رحمت الهی قرار داده و علاوه بر علوم تسخیری که می آموزید، پروردگار از رحمت و لطف خویش داده های معرفتی دیگری نیز به شما عطا خواهد کرد.

وی در ادامه خطاب به طلاب تصریح کرد: از فضای طلبگی و علم آموزی نهایت استفاده را ببرید، چون چشمه های معرفت در این مکان مقدس به وفور یافت می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با تأکید بر این که عالمان دینی همچون ستاره های روشن آسمان، هدایت گر و راهنمای ناخدای کشتیان طوفان زده هستند، بیان داشت: اگر راه علم را در پیش گرفته و به مرحله بالایی از معرفت رسیدید، همچون ستاره ای خواهید بود که کشتیان طوفان زده مسیر خود را با نگاه به شما پیدا خواهند کرد.

آیت الله عالمی، در پایان سخنان خود، هدف نهایی طلبگی را هدایت مردم عنوان کرد و گفت: شما طلاب و روحانیان باید تا جایی تهذیب نفس و تلاش کنید که همچون امام خمینی(ره) جهان را به لرزه درآورید، البته تحقق این مهم بستگی به کنترل هوای نفس خویش و نحوه استفاده از نعماتی که خدا به انسان عطا کرده، دارد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha