جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس دادستان

حوزه/ دادستان کل کشور با تاکید بر این که جاهلیت مدرن به زانو در آمده است، گفت: امروز جوامع غربی، شاخصه تمدن و مدنیت را همجنس بازی می دانند و با این شاخصه، متمدن بودن دیگر کشورها را تشخیص می دهند!!!.

حوزه/ دادستان کل کشور، راه برون رفت از تحریم و تهدیدهای دشمنان را ایستادگی، مقاومت، پایداری، اصرار بر ارزش و اصول انقلابی نظام و اتکا به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این مسأله که برخی ها بیان می کنند توافق با آمریکا، وضع ملت ایران را متحول خواهد کرد، بکلی اشتباه است؛ چرا که تحول ایران در گرو دستان توانمند مردم بزرگ نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، پیش از ظهر امروز در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خوزستان، با بیان اینکه آنچه امروز جاهلیت مدرن از آن دم می زند، عین جاهلیت قرن های گذشته و انسان های نخستین است، اظهار داشت: امروز جوامع بشری غرب، تمدن و شاخصه مدنیت را همجنس بازی می دانند و با این شاخصه، ملاک متمدن بودن دیگر کشورها و ملیت ها را تشخیص می دهند.

وی با بیان این که جاهلیت قدیم با چهار عنصر دانش، فناوری اطلاعات، امپراتوری رسانه ای و خبری و با کلاهک های هسته ای مدرنیزه شده است، گفت: حال و روز دولتمردانی که سر سازش و مذاکره با آمریکا را بنا نهادند، ببینید و بنگرید و بیااندیشید که چه شد مردم مصر امروز به این حال و روز اسفناک افتاده اند!؟.

*به زانو در آمدن جاهلیت مدرن

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: اگر انورسادات قرارداد ننگین کمپ دیوید را امضا نمی کرد و حسنی مبارک خود را سرسپرده آمریکایی ها نمی دانست و ملت مصر همچون مردم قهرمان و مقاوم ایران در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کردند، امروز ملت با فرهنگ و تمدن مصر حال و روزی این گونه نداشتند.

وی با بیان این که جاهلیت مدرن، امروز در مقابل انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به زانو در آمده است، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت خون شهدا به ویژه روحانیت معزز که بیشتر تعداد شهدا در بین اقشار کشور را دارد، جاهلیت غرب و نظام های استکباری به لرزه در آمده است.

*کنار آمدن با آمریکا وضع ملت را متحول نمی کند

دادستان کل کشور، با تأکید بر این که کنار آمدن با نظام استکباری در این مذاکرات، وضع ما را متحول نخواهد کرد، ابراز داشت: این مسأله که برخی ها بیان می کنند توافق با آمریکا، وضع ملت ایران را متحول خواهد کرد، به کلی اشتباه است؛ چرا که تحول ایران در گرو دستان توانمند مردم بزرگ نظام اسلامی است.

*پایبندی به اصول و ارزش ها

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، راه برون رفت از تحریم و تهدیدهای دشمنان را ایستادگی، مقاومت، پایداری، اصرار بر ارزش و اصول انقلابی نظام و اتکا به اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ملت ایران آموخته که رمز موفقیت و ماندگاری ملت اتکا به خدا و اعتماد به نفس است؛ از این رو با صراحت اعلام می کنم آنچه که حیات طیبه ملت ایران را تضمین و اوضاع کنونی مملکت را متحول کند، تنها خوداتکایی و توجه به سخنان مقتدا و ولی ما یعنی حضرت امام خامنه ای است.

* روحانیت؛ برترین گروه مرجع

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که صیانت از روحانیت وظیفه ملت ایران است، اظهارداشت: به یقین قشر همیشه بیدار روحانیت که بیشتر شهید را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب و نظام کرده، امروز بالاترین و برترین گروه مرجع بین دیگر گروه های کشور بوده و همواره به عنوان مطمئن ترین گروه در مسایل سیاسی و اجتماعی روحانیت شناخته می شود؛ پس با این حال، مگر می شود که دشمن به دنبال کم کردن این اثر گذاری نباشد!  

*لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات زیست محیطی

دادستان کل کشور، خواستار توجه جدی مسئولان به مسأله ریزگردهای خوزستان و رفع آن شد و اظهار داشت: استان خوزستان تا کنون گام های بسیاری برای توسعه نظام اسلامی انجام داده است؛ اما امروز متأسفانه به دلیل برخی مسایل دچار پدیده ای با عنوان ریزگردها شده که بنا به دستور مقام معظم رهبری این مشکل هرچه زودتر باید برطرف شود.

*پاکیزگی هوا حق مردم خوزستان است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در پایان سخنان خود، با بیان این که حق زندگی در فضای سالم و هوای پاکیزه حق عام است، گفت: بنده به عنوان دادستان کل کشور خواستار رفع آن از مسئولان مربوطه بوده و پاکیزگی هوا را حقی عام برای مردم همیشه در صحنه خوزستان می دانم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha