جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نوری = روحانی

حوزه / حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس جمهوری با بیان این که غرب بداند که فرهنگ تسلیم ناپذیری امام از سوی رهبری و دولت ادامه دارد، با تقدیر از خدمات دولت یازدهم تصریح کردند: دولت در عرصه های اقتصاد ، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت ، کارهای بسیار خوبی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار روز پنجشنبه رئیس جمهور به قم که  در بیت معظم له برگزار شد، با تاکید بر اینکه " بنای ما بر این است که بطور کلّی از دولت حمایت کنیم"، افزودند: برای پیشرفت دولت، نقد و پیشنهاد دلسوزانه را وظیفه خود می‌دانیم و این پیشنهادها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.

ایشان با اشاره به اینکه "آنچه امروز بیان می‌شود قطعاً برای پیشرفت دولت و انقلاب و از روی علاقه و دلسوزی است" ، به ضرورت تقویت فرهنگ تسلیم ناپذیری اشاره کردند و گفتند: حضرت امام (ره) شخصیتی بودند که هیچ‌گاه به غیر از خدا در مقابل کسی تسلیم نشدند و خوفی به خود راه ندادند و با این قدرت توانستند عزت اسلام و تشیع را در جهان زنده نگهدارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم . این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آن‌ها نشان دهیم تا بدانند که آن فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.

این مرجع تقلید در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کردند و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره کنندگان ایرانی به افرادی "متدین ، انقلابی و سخت کوش " گفتند: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت‌وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

ایشان افزودند: باید دقت کنیم که غرب از ما کینه در دل دارد و حاضر به گفت و گو در شرایط برابر نیست و از طرفی برخی ایادی آنان در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخریب نظام اسلامی هستند. توقع ما از دولت این است که با دشمنان به همان شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع‌گیری‌ها ، همان طور که از امام آموختیم، هیچگاه خدای ناکرده ضعف و سستی به خود راه ندهیم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر بخاطر اینکه غرب زیاده خواهی دارد ، عزّت ما زیر سؤال می‌رود و خون شهداء پایمال می‌شود ، به نتیجه نرسیم، هیچ عیب و نقص برای دولت نیست بلکه عزّت است.

این مرجع تقلید در ادامه به بحث مسایل اقتصادی کشور پرداختند و با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمات کشیده است ، اظهارداشتند: مردم می‌خواهند اقتصاد در سر سفره‌ آن‌ها اثر بگذارد و گاهی مردم به ما مراجعه می‌کنند که اجناس گران شده است.

ایشان با اشاره به اینکه عدم نظارت بر قیمت‌ها و حضور دلالان و واسطه‌ها باعث می شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معیشت مردم تأثیر نگذارد ، گفتند: اقتصاد کشور باید همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند برمبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی از ضروریات است چه تحریم داشته باشیم و چه نداشته باشیم .

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانشان  به اهمیت تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با حوزه اشاره کردند و افزودند: ارتباط بیشتر با حوزه خصوصاً در مسائل فرهنگی ضروری است تا خدای ناکرده به نام دولت کاری نشود که موجب ناراحتی متدینین و حوزویان شود. باید به مسائل فرهنگی دقت شود که موازین انقلابی و منطبق با اسلام و تشیع باشد . باید ارتباط با مراجع و جامعه مدرسین بیشتر باشد- جامعه مدرسین نهادی است که از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسوولان ارشد دولت نیز حضور داشتند و سپس حضرت آیت الله نوری همدانی و رئیس جمهوری در جلسه ای خصوصی به گفت و گو در خصوص مهمترین مسایل کشور پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha