جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: بهترین راه مبارزه با فرق ساختگی و سایر عرفان های کاذب از طریق منطق و استدلال و مهارت های علمی و ادبی و تسلط بر روایات و اخبار متعدد و راهنمایی گرفتن از رهنمود های بزرگان در این عرصه است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له امروز در دیدار اعضای بنیاد معنویت و تمدن در قم گفتند: حرکت شما بسیار خوب و جای تقدیر دارد و اگر درست در مسیر گام بردارید می توانید در آینده بسیار موثر واقع شوید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزوند: انسان با ورود در کره خاکی و قرار گرفتن در کنار مربیان بزرگ مانند انبیاء و معصومین علیهم السلام به رشد کمال عقلی و معنوی می‌رسد.

ایشان اظهار داشتند: پیدایش قوم ها و ادیان و عرفان های کاذب از روی جهالت است، نه از روی آگاهی و علم، چون اگر آگاهی و علم داشتند حرکات شیطانی از آنها سر نمی زد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اسلام دین حق و هدایت است و بهترین و کامل ترین دین در میان سایر ادیان می باشد  و خدا این دین را به وسیله نبی خاتم(ص) به مردم ابلاغ کرده است تا موجب هدایت آنها شود و به دین کامل روی بیاورند.

استاد درس خارج حوزه افزودند: مرحله «ابلاغ دین» به اتمام رسیده و انسان باید به آن دین که از طریق پیامبران رسیده است فکر کند و بهترین  راه را برای هدایت انتخاب نماید.

معظم له خاطر نشان ساختند: روحانیت بعد از انبیا و معصومین علهیم اسلام رسالت سنگینی را در قبال جامعه بر عهده دارند و باید مبلغ و منذر خوبی در این عرصه باشند و منذر  بودن با چوب و شمشیر ایجاد نمی شود، بلکه با اخلاق حسنه فراهم می گردد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اسلام دین منطق، برهان و استدلال است پیامبر گرامی(ص) هم از همین طریق و رفتار حسنه، مردم را به دین جذب کردند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشتند: بهترین راه مبارزه با  فرق و سایر عرفان های کاذب از طریق منطق و استدلال و مهارت های علمی و ادبی و تسلط بر روایات و اخبار متعدد و راهنمایی گرفتن از رهنمود های بزرگان در این عرصه است. اگر بازهم خواستند از روی لجاجت عمل کنند خداوند وعده عذاب داده است و عذاب الهی قطعی خواهد بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: رسالت تبلیغ، وظیفه سنگینی است، باید در این مسیر جوری عمل کنیم و گام بدارم که  جهالت را از بین ببریم، روشنفکری را در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام عبدالحسین مشکانی رئیس هیات مدیره موسسه معراج نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از  این موسسه پرداخت و گفت: 40نفر از اساتید فرق در این موسسه در زمینه های تدوین و سرفصل های آموزشی و تربیت در حال فعالیت هستند.

وی به فعالیت های انجام شده در این موسسه اشاره کرد و افزدود: راه اندازی شورای ادیان در استان البرز، راه اندازی دوره های فرق و ادیان ، برگزاری دوره های آموزش مربی، تربیت آموزش مربی  عرفان های نوظهور در جامعة الزهرا، همکاری با سایر نهاد ها در زمینه فرق و ادیان از جمله این فعالیت ها بوده است.

40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha