جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 345600
۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
موسی صفی خانی - امور مساجد قزوین

حوزه/ یادگیری توانمندی های مختلف قرآنی ضرورت است و مسابقات قرآنی محلی است که طلاب می توانند از کیفیت آموخته های خود آگاه شوند.

حجت الاسلام موسی صفی خانی، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: مسابقات قرآنی هدف نیست، بلکه وسیله و محلی است که استعدادها شکوفا و شناخته شده و قرآن آموزان رشته های مختلف از طریق رقابت به ضعف ها و کمبودهای رشته تخصصی خود پی می برند.

داور ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه علمیه قزوین افزود: در بخش آموزش و فعالیت های قرآنی شاید اگر فردی ایراد و یا اشکالی داشته باشد، در عالم خود از این این ضعف اطلاع نداشته باشد، اما وقتی در مسابقه‌ای شرکت می کند متوجه اشکالات خود می‌شود و در واقع این مسابقات زمینه ای را فراهم می آورد تا فرد پیشرفت کرده و به مراحل بالاتر برسد.

وی ادامه داد: بنای کار حوزه های علمیه این است که بتواند با جامعه حرکت کند، فعالیت های قرآنی هم یکی از زمینه هایی است که افرادی توانمند و قوی در این حوزه ورود پیدا کرده و به طور حرفه ای مشغول فعالیت هستند.

این فعال قرآنی تصریح کرد: اگر حوزه می خواهد در بخش فعالیت های قرآنی حضور داشته باشد و یا اگر طلبه ها می خواهند منبر بروند و فعالیت‌های تبلیغی داشته باشند، باید از حداقل معلومات قرآنی در رشته های مختلف قرائت، تجوید و دیگر توانمندی های مرتبط برخوردار باشند و هر لحظه به غنا و کیفیت آموخته‌های خود بیافزایند.

حجت الاسلام صفی خانی افزود: امروزه یادگیری توانمندی های مختلف قرآن ضروری بوده و در مسابقه‌های قرآنی محلی است که طلاب حوزه های علمیه می توانند دانسته‌های خود را در معرض داوری و رقابت گذاشته و از کیفیت و کمیت آموخته های خود اطلاع یابند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: اگر چه امروزه این مسابقات زمینه های خوبی را برای یادگیری و آزمون رشته های قرآنی فراهم آورده، اما اگر این مسابقات از سال های قبل شروع می شد، امروز در بخش هایی از این فعالیت های مرتبط با ائمه جماعات ما با کمبودهایی مواجه نمی شدیم.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات قرآن گفت: برگزاری این مسابقات، از یک طرف باعث ایجاد رقابتی سالم میان طلاب علوم دینی شده و از طرف دیگر شرکت کنندگان را تشویق می کند تا به سنجش آموخته های خود بپردازند و با کمبودهای خود آشنا شده و به رفع آنها اقدام نمایند.

این فعال قرآنی اضافه کرد: معاونت تهذیب و واحد قرآن و عترت حوزه با برگزاری ادوار مختلف این مسابقات باعث ایجاد حرکت های زیبا و خوبی در حوزه های علمیه چه از لحاظ محتوایی و چه از لحاظ شکلی شده و انشاء الله این حرکت دینی و علمی ادامه یافته و هر سال بر محتوا و کیفیت آن افزوده شود.

داور ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه علمیه قزوین در مورد سطح کمی و کیفی این دوره از مسابقات گفت: سطح این دوره از مسابقات خوب بود و به دلیل آشنایی شرکت کنندگان با قواعد عربی، همه شرکت کنندگان بخشی از امتیازات مقدماتی را دارا بودند، لذا داوری ها بیشتر در بخش ها و مباحث تخصصی بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha