پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: محور اصلی تحول در حوزه‌های علمیه تمرکز بر امر پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز 10 اسفندماه در نخستین هم‌اندیشی شورای‌های علمی پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت نرجس خاتون(س) قم برگزار شد، افزود: سازماندهی و تقویت اساسی حوزه‌های علمیه در عرصه پژوهش امری ضروری است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر خود به قم در سال 89 درباره ضرورت تحول حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: یکی از مواردی که تحول خوبی در حوزه ها خواهد گذاشت، تحول پژوهشی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 120 عنوان مجله علمی پژوهشی و علمی ترویجی در حوزه قم چاپ و عرضه می‌شود، ادامه داد: این امر بسیار خوبی در عرصه پژوهش است، ولی باید بگوییم که این تنها مقدار بسیار اندکی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه است که در جامعه جاری می‌شود و حجم عظیم این توان علمی به صورت راکد و بدون استفاده مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این مسأله که هنوز این باور در اکثر افراد به وجود نیامده  است که حوزه‌های علمیه خواهران چه ظرفیتی را در امر پژوهش دارد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی این است که این باور و انگیزه در مجموعه تصمیم‌گیر برای جدیت در پژوهش و در طلاب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی ایجاد شود.

وی تقویت باورهای طلاب در انجام کارهای پژوهشی را یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران، اساتید و مسئولان حوزه های علمیه دانست.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: همان‌گونه که نسبت به اخلاق و مسائل آموزش طلبه توجه صورت می‌گیرد، نیاز است نسبت به  مسأله پژوهش طلبه نیز توجه و دقت شود.

وی با بیان این‌که  بخشی از آموزش‌های ما به طلاب باید در راستای مسائل پژوهشی باشد و بخشی از آن‌ها نیز به اساتید ارائه شود، گفت: برای سرو سامان دادن به کارهای پژوهشی و آموزشی نیاز است نظارت و پشتیبانی در بخش‌های مختلف صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر کاروان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران شتاب و رشد خوبی داشته است و به دستاوردهای خوبی رسیده است، افزود: ارتقای فعالیت‌های پژوهشی به اندازه فعالیت‌های آموزشی مورد نیاز و ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های حوزه علمیه خواهران تقویت واحدهای آموزشی تربیتی و واگذاری اکثر مسائل آموزشی و پژوهشی به خود آنها است و به نوعی اولویت حوزه‌های علمیه رسیدگی به امر پژوهش است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha