جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه خواهران برای انجام کارهای پژوهشی و تسریع در رسیدگی به پژوهش‌ها و تحقیقات ارائه‌شده سامانه‌ الکترونیکی تدوین تحقیقات پایانی راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون در این سامانه بیش ار 18 هزار تحقیق پژوهشی بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری امروز 10 اسفندماه در نخستین هم‌اندیشی شورای‌های علمی پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت نرجس خاتون(س) قم برگزار شد، افزود: امروز در تمام 28 استانی  که حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارد، شورای علمی پژوهشی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: شوراهای علمی پژوهشی در برخی استان‌ها به یک نهاد جاافتاده و سازمان‌یافته پژوهشی تبدیل شده است و مسیر خود را برای پیگیری امور محتوایی پژوهش پیدا کرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که در برخی موارد برنامه‌‌هایی که از ستاد به استان‌ها اعلام می‌شود مناسب با شرایط و اقلیم آن منطقه جغرافیایی نیست و این مطلب حرکت پژوهشی را با کندی مواجه می‌کند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای علمی پژوهشی ارائه برنامه‌های متناسب با شرایط منطقه است.

حجت‌الاسلام حصاری با اشاره به این‌که برای انجام کارهای پژوهشی و تسریع در رسیدگی به پژوهش‌ها و تحقیقات ارائه‌شده سامانه‌ الکترونیکی تدوین تحقیقات پایانی راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون در این سامانه بیش ار 18 هزار تحقیق پژوهشی بارگذاری شده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی شبکه سراسری پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران کشور اشاره کرد و افزود: فاز نخست این شبکه با همکاری فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است که این شبکه کمک می‌کند، مدارس، استان و ستاد بتوانند تعامل و همکاری‌های خوب پژوهشی را تجربه کنند.

 معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: این آثار تلاش طلاب خواهر است که خواسته‌اند با واکاوی و بازخوانی موضوعات کاربردی و نوپدید در عرصه قرآنی، پژوهش‌هایی را در اختیار علاقه‌مندان به قرآن قرار دهند.

وی افزود: پس از انتخاب موضوع و ارائه 170 طرح‌نامه از سوی پژوهشگران، این طرح‌ها ارزیابی شد و با رفع اشکالات 150 طرح به تصویب رسید و این طرح‌ها نیز بعد از ارزیابی تفصیلی به 122 طرح کاهش یافت.

حجت‌الاسلام حصاری ادامه داد: این 122 طرح که بخشی از ظرفیت‌های قلمی، علمی و پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل می‌دهد، در حدی است که می‌توان آنها را منتشر و در اختیار افراد علاقه‌مند قرار داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha