پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 345678
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقف یکی از بهترین هنرهای اسلام است، البته در مذاهب دیگر هم وقف وجود دارد، اما روشی که اسلام در مورد وقف دارد بی نظیر است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسن ممدوحی در دیدار مدیرکل اوقاف استان قم و جمعی از مدیران و معاونان این اداره  اظهار کرد: وقف یکی از بهترین هنرهای اسلام است؛ البته در مذاهب دیگر هم وقف وجود دارد اما روشی که اسلام در مورد وقف دارد بی نظیر است.

وی وقف را ابتکار بسیار خوبی در دین اسلام دانست و افزود: در اسلام از ثروت زاید بر مصرف مردم برای آینده  و مصارف دینی، علمی و...  استفاده می شود که همان وقف نام دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: در حقیقت وقف سبب می‌شود، اموالی که یک فرد دارد برای دیگران هم مورد استفاده قرار گیرد و حتی آیندگان هم از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای وقف، ذخیره اموال و ثروت برای روزهایی است که جامعه به آن نیاز دارد یا گروهی از مردم از مالی که وقف شده بهره‌مند ‌شوند.

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه برای شناسایی و رصد نیازهای جدید جامعه به منظور ارائه به واقفان نیازمند اتاق فکر هستیم گفت: می‌توان نیت‌های جدیدی را به طور مثال در حوزه‌هایی مانند جاده‌سازی، احداث درمانگاه، مراکز بهداشتی و آموزشی و ... جزو اولویت‌ها قرار داد تا نیات خیرین و واقفان به آن سمت و سو هدایت شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha