جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی: سرپرست جامعه باید ساده زیست باشد و در میان مردم حضور داشته باشد، این از دستورات اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار 40 نفر از آزادگان بهبهان، انقلاب اسلامی ایران را یکی هدیه های الهی دانستند و اظهار داشتند: شناخت ارکان، دستاوردها، برکات و زمینه های انقلاب بسیار مهم و لازم است.

ایشان با اشاره به تشکیل حکومت از سوی نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشتند: ایشان با حضور در مدینه به دنبال تأسیس حکومت قدرتمند، عزتمند و توانمند اسلامی بوده و نامه های متعددی به حکما و سلاطین جهان برای پذیرش اسلام ارسال کردند.  

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: پس از رحلت پیامبر اعظم(ص)، حضرت امیر(ع) به عنوان جانشین ایشان انتخاب و حکومت با ولایت توأم شد.

این استاد خارج فقه حوزه با تأکید بر اینکه باید در رأس حکومت اسلامی، پیامبر(ص) و یا امام معصوم(ع) باشد، تصریح کردند: در زمان غیبت امام زمان(عج)، شخصی باید قائم مقام آن امام همام باشد که از لحاظ علمیت، تقوا، تدبیر و اداره امور و شجاعت بالا بوده و این شرایط در مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اتفاقات پس از رحلت حضرت رسول(ص)، بیان داشتند: متاسفانه در آن زمان جریاناتی پدید آمد که حکومت از اهل بیت(ع) جدا و در ادامه تاریخ نیز بنی امیه، بنی عباس و ... بر مردم مسلط شده و ظلم های بسیاری پدید آوردند.

معظم له با اشاره به اینکه زندگی حاکمان باید به دور از تجمل باشد، اظهار داشتند:  سرپرست جامعه باید ساده زیست باشد و در میان مردم حضور داشته باشد، این از دستورات اسلام است.

ایشان ادامه دادند: پس از این همه ظلم و جنایت، امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورده و حکومت را به ولایت برگرداند و امروز رهبر معظم انقلاب، جانشین امام زمان(عج) می باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به جمله امام راحل(ره) که فرمود: "ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله است"، ابراز داشتند:  امروز مخالفت با ولایت، همانند مخالفت ابوجهل و ابولهب در زمان حضرت رسول(ص) است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر از سخنان خود به فداکاری های آزادگان اشاره و خاطرنشان ساختند: نفس، فکر، قلم، قدم شما در راه خدا بوده و زحمت های بسیاری در 8 سال دفاع مقدس کشیدید.

این استاد خارج فقه حوزه با اشاره به رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کردند: این رزمایش بسیار مهم بوده و توانسته رعب بزرگی در دل دشمنان ایجاد کند.

معظم له با بیان این مطلب که آمریکا و ایادی آن، داعش، بوکوحرام و ... را درست کردند، اظهار داشتند: این جنایتگران از ایران کینه بر دل داشته و هدف آنها ایران اسلامی است و شما عزیزان قدرتی را به وجود آوردید و تمام آنان را مرعوب ساختید

ایشان در پایان با تأکید بر شرکت در جلسات دعای ندبه، ابراز داشتند: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود و ان شاالله با آمدن ایشان، حکومت مستضعفین تشکیل خواهد شد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha