پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: مدارس علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان سمنان راه‌اندازی شده‌اند و توسعه آنها رضایت‌بخش است. امیدواریم حوزه‌های علمیه برادران نیز توسعه یابند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اخلاص، جدیت و تقوا را در میان خواهران طلبه ستود و افزود: از مدیران حوزه‌های علمیه خواهران می‌خواهیم که مباحثه را در این نهاد افزایش دهند.

*به بانوان طلبه نیز شهریه پرداخت شود

وی خواستار پیگیری اختصاص شهریه به بانوان طلبه شد و ادامه داد: مناسب است که مراجع تقلید طلبه‌های خواهر را نیز زیر پوشش بگیرند و حتی اگر ممکن است مبلغی اندک به عنوان شهریه به آنان اختصاص یابد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه طلب علم دختر و پسر نمی‌شناسد، اضافه کرد: مدارس علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان سمنان راه‌اندازی شده‌اند و توسعه آنها رضایت‌بخش است. امیدواریم حوزه‌های علمیه برادران نیز توسعه یابند.

وی با اشاره به جمعیت حدود 600 هزار نفری استان سمنان اظهار کرد: مدارس علمیه خواهران نیازمند کمک هستند.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تربیت صدها مربی قرآن کریم و حضور حدود هزار و 500 حافظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران ظرفیت مناسبی برای هدایت جامعه است و امروز به یک پدیده عظیم و مبارک تبدیل شده است.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی تصریح کرد: در اکثر جشنواره‌های پژوهشی مشترک میان برادران و خواهران طلبه شرکت‌کنندگان خواهر حائز رتبه‌های برتر بیشتری شده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه امروز نگاه‌ها به این نهاد تغییر یافته است، گفت: برخی از مراجع تقلید در دیدارهای مکرری  فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران را از اوجب واجبات دانسته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha