جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه / رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به حضور مؤثر روحانیون در این مدارس اشاره کرد و گفت: در طرح «روشنا» روحانیون در مدارس حاضر می‌شوند و این حضور تأثیرات بسیار مهم و مثبتی بر دانش‌آموزان داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسین شجاعی، عصر امروز در دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، متولی شناسایی استعدادهای درخشان در کشور است، اظهارداشت: این سازمان برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان گام بر می‌دارد و حدود 140 هزار دانش آموز را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز در مدارس استعدادهای درخشان برنامه‌های متنوعی دارد، افزود: کنگره «سمپاد» در چند مرحله شهری، استانی و ملی برگزار می‌شود، همچنین طرح فراگیر آموزش قرآن کریم یکی از برنامه‌ها است که به صورت گام به گام اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در هر گام چند سوره را حفظ می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، به طرح حضور روحانیون در این مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح که به نام «روشنا» است روحانیون با وظیفه معینی در دوره‌های 12 تا 16 ساعته، در مدارس حاضر می‌شوند و تأثیرات بسیار مهم و مثبتی بر دانش‌آموزان داشته است.

وی به برنامه المپیاد علمی در سطح منطقه، کشور و جهان اشاره کرد و گفت: این المپیاد به مدت 27 سال است برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در آن درخشندگی خوبی دارند و در کشورهای پیشرفته حضور یافته‌اند.

شجاعی به شناسایی استعدادهای برتر در بستر طبیعی مدارس ویژه مناطقی که امکان جداسازی دانش‌آموزان با استعداد وجود ندارد، اشاره کرد و افزود: تربیت نخبگان متعهد و متخصص در راستای اهداف نظام یکی از اهداف این مرکز است و در این جهت گام‌های مختلفی برداشته شده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha