چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 345749
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
اعزام

حوزه/ مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان از اعزام 220 روحانی در ایام فاطمیه به شهرستان های این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسین بابایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان، با اشاره به برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در ایام فاطمیه، اظهار داشت: در حال حاضر 110 روحانی در روستاهای استان اصفهان مستقر هسنتند و به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: به مناسبت ایام فاطمیه 220 روحانی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به روستاها و شهرستان های استان اعزام خواهند شد.

وی از حرکت دسته بزرگ عزاداری در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از مسجد حکیم به طرف میدان امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: قرار است دسته عزاداری طلاب، نیز در روز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به حرکت درآید.

وی با اشاره به ساماندهی و صدور مجوز برای 5200 هیئت مذهبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: در سال 93 پنج دوره آموزشی در شهر اصفهان و به همین میزان در شهرستان های دیگر استان، برای مدیران هیئات مذهبی برگزار گردید.

حجت الاسلام بابایی همچنین از اختصاص کد مداحی به مداحان سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: حدود 8 هزار مداح برادر و 4هزار مداح خواهر شناسایی و ساماندهی شده اند.

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: یک دوره تخصصی مداحی با موضوعات مقتل شناسی، مناسبت های مذهبی، تاریخ اسلام و خصوصا موضوع آسیب شناسی عزاداری بصورت متمرکز برگزار گردید؛ در این دوره آموزشی مداحان با رسالت مداحی و بایدها و نبایدهای مداحی آشنا شدند.

وی، آخرین دوره آموزشی و توجیهی را مخصوص بانوان مداح اعلام کرد و گفت: این دوره آموزشی همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، در محل گستان شهدا اصفهان برگزار گردید.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha