پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: : باید خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) در حوزه، تبدیل به کرسی تدریس شود چون این خطبه از جامعیت و بلاغت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبر­گزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار با معاونین و مسؤلان فرهنگی دانشگاهای آزاد کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفتند: خطبه فاطمیه یکی از حماسه های فرهنگی است.

 این مرجع تقلید افزودند: امامت، هدایت و ولایت از ضرورترین نیازمندی های بشر است و به همین دلیل حکومت و هدایت و ولایت در یک جا متمرکز است.

 معظم له اظهار داشتند: در اسلام بایدحکومت و هدایت و ولایت توأمان باشد تا موضوع هدایت، حکومت و ولایت معنا پیدا کند.

 ایشان افزودند: در ابتدا پیامبر(ص) موضوع رسالت را به عنوان یک امر مهم بیان کردند و سپس بلافاصله به معرفی امامت پرداختند و این نشان از اهمیت جایگاه امامت در جامعه دینی و در  اسلام است چون رسالت و امامت هر دو به وسیله خدا جعل شده اند و انسان نمی تواند برای خود نبی، جعل و معین کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: علمایی مانند، شیخ صدوق و شیخ مفید، گذشته از مناظرات علمی، با نوشتن کتاب و قلم فرسایی به حقانیت و معرفی امامان معصوم (ع) اقدام می­کردند.

 این مرجع تقلیداظهار داشتند: علمای اسلام برای بیان حقاینت و معرفی ائمه(ع) به مردم، متحمل سختیهای زیادی شده اند و بعضا هم در این عرصه به شهادت رسیدند؛ ولی با این حال دشمن سعی می کرد تا جلوی این نفوذ را بگیرد.

 ایشان ادامه دادند: با پیروزی انقلاب علما موجب روشنفگری مردم نسبت به معارف دین شدند. بنابراین می توان گفت انقلاب مرکز ثقل حکومت، هدایت و ولایت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: باید خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) در حوزه تبدیل به کرسی تدریس شود چون این خطبه از جامعیت و بلاغت بالایی برخوردار است.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha