جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن جلالی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از تحصیل 9 هزار طلبه و برگزاری روزانه بیش از 1500 کلاس درس، در حوزه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري  «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالي، پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تشريح برنامه‌هاي معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در يك سال گذشته، اظهار كرد: حوزه‌ علميه اصفهان از جمله حوزه‌هاي با سابقه جهان اسلام است.

وي با اشاره به این که حوزه علميه با تربيت عالمان بزرگي درعرصه دين و مذهب تشيع، پيشتازي خود را دراين بخش به اثبات رسانده است، خاطرنشان كرد: علما و ادباي بزرگي چون ملاصدرا، بخشي از تحصيل خود را در حوزه‌ اصفهان گذرانده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، تربیت علمای شاخص را از ویژگی های این حوزه برشمرد و افزود: طلاب و فضلاي اصفهان در اشاعه فرهنگ شيعي و ديني بسیار موفق هستند و براسا س  آمار و گزارشات ارائه شده از سوي دستگاه‌اي فرهنگي، اين امر به خوبي مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالي ابراز كرد: استقلال  مالي و مديريتي حوزه‌هاي علميه اصفهان در سطح كشور از ديگر ويژگي‌هاي  حوزه‌علميه  اصفهان است كه با ورود آيت الله العظمي حسين  مظاهري در سال 74 اين امر تحقق يافت و امروز شاهد ثمرات و بركات آن هستيم.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر بالغ بر 40 مدرسه علميه  ويژه طلاب برادر دراستان اصفهان تحت مديريت مركز مديريت حوزه‌هاي علميه به  مديريت امام جمعه اصفهان، حضرت آيت الله طباطبايي‌نژاد وجود دارد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان يادآور شد: طبق آخرين آمار، قريب به 9 هزار طلبه و روحاني در مدارس علميه استان اصفهان مشغول تحصيل هستند كه بالغ بر 3هزار نفر آنان، در درس خارج فقه شركت مي‌كنند

وي با بيان اين كه در حال حاضر به همت 617 استاد، روزانه بيش از 1500 كلاس درس در حوزه اصفهان برگزار مي‌شود،  گفت: طلاب و روحانيون در مقاطع سطح يك(معادل كارداني)، سطح 2(معادل ليسانس)  و سطح3( معادل فوق ليسانس) تحصيل مي‌كنند و در آينده نه چندان دور شرايط تحصيل آنان در سطح چهار (معادل دكترا) نيز فراهم مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالي خاطرنشان كرد: حوزه‌ علمیه اصفهان  نخستين  حوزه در كشور است كه تدريس دروس مربوط به فرق و اديان را در قالب سرفصل دروس، به صورت اجباري و به شکل كارگاه‌هاي تخصصي برگزار مي‌كند.

وي، برگزاري همايش‌هاي متعدد تجليل از علماي بزرگ اصفهان همچون آيات خادمي، فياض، اديب، كمال فقيه ايماني و ... را از ديگر اقدامات معاونت آموزش و پژوهش حوزه اصفهان برشمرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان در پايان از برپايي بيش از 15 كرسي آزاد انديشي در يك سال گذشته خبرداد و افزود: برگزاري اين تعداد  كرسي آزاد انديشي يك كارکم نظیر است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha