جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ مدیر مجمع ذخایر اسلامی گفت: دو کشور بزرگ ایران و عراق میراث دار بزرگی در میان ملت ها و میراث های جهان هستند که هم از حیث میراث معنوی و هم میراث مادی، یادگارهای بسیار ارزشمند برای مردمان امروز و فردای جهان به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید صادق حسینی اشکوری، دبیر همایش میراث مشترک ایران و عراق در اولین همایش میراث مشترک که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، میراث ایران و عراق را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی میراثی ماندگار  دانست.

وی افزود: سرزمین ایران و عراق که بخش بسیار مهمی از تاریخ تمدن با همه زوایای علم، فرهنگ، هنر را شکل می دهد میراثی درخشان را پیش روی همه جوامع و روزگار ما قرار داده و درغنی ساختن  بشر امروز سهم به‌سزایی داشته است.

حجت الاسلام اشکوری گفت: امروز جهان به جای تخریب، کشتار و جنگ که سال ها درآن مشارکت داشته اند باید به سمت تمدن و ارتباط فرهنگی پیش رود؛ از این رو این همایش توانسته گام موثری در سطح ارتقای مادی و معنویت داشته باشد.

دبیر  همایش مشترک ایران و عراق گفت: دو کشور ایران و عراق میراث دار بزرگی در میان ملت ها و میراث های جهان هستند که هم از حیث میراث معنوی و هم میراث مادی به عنوان یادگارهای بسیار ارزشمندی برای مردمان امروز و فردای جهان، به شمار می روند.

*آینده ایران و عراق به همدیگر وابسته است

حجت الاسلام اشکوری گفت: این همایش بین المللی میراثی را به نمایش می گذارد که مهترین مشخصه آن اشتراک دو سرزمین کهنسال و تاریخ ساز ایران و عراق است. دو سرزمینی که مطالعه فراز و فرود هر یک از آنها بدون مراجعه به

گذشته دیگری امکان پذیر نیست و آینده آن دو به یکدیگر بستگی دارد.

دبیر همایش میراث مشترک ایران و عراق خاطر نشان ساخت: همایش میراث دار صد ها اثر پژوهشی و ده ها اثر نشست تخصصی در موضوع میراث مشترک ایران و عراق است و امیدوار است بتواند افق های تازه ای از این یادگار ارزشمند بشری که پیش چشم جهان بگشاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha