جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید شرف الدین ملک حسینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حوزه‌های علمیه را رابط بین ولایت و جامعه معرفی کرد و گفت: از این جهت حوزه‌های علمیه نقش بسیار بزرگی را باید ایفا کند و اخلاق و تقوای ولایت و دستورالعمل‌های آن را در جامعه جاری نماید، تا جامعه به هدف‌گذاری الهی سیر کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، صبح امروز همایش روحانیت، بصیرت‌ سیاسی و اجتماعی، ضعف‌ها و قوت‌ها در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در این همایش ضمت تسلیت ایام فاطمیه، به ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه‌زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: عقلانیت، اخلاق و تقوا سه عنصر قابل افتخار برای انسان است، لذا امروز باید عقلانیت بر فرایندهای حوزه علمیه حاکم شود تا نتیجه لازم حاصل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تقوا رمز دریافت انسان‌ها از سوی خداوند است، و وجود این سه اصل برای حوزه‌های علمیه ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی در ادامه به موضوع همایش روحانیت، بصیرت سیاسی واجتماعی اشاره کرد و گفت: در این فضا با محوریت بصیرت سیاسی و اجتماعی باید موقعیت نظام اسلامی را نسبت به موقعیت‌های جهانی بررسی کنیم و بدانیم جایگاه امروز انقلاب ما کجاست؛ تعامل حوزه‌های علمیه و انقلاب را شناخته و تاثیرگذاری حوزه‌ها  بر حیات اجتماعی و سیاسی مردم را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: روحانیون و طلاب باید وظیفه و رسالت خود را در جامعه‌ای که با رشد سیاسی و اجتماعی همراه بوده را دانسته و  تاثیرگذاری و نقش خود در جامعه را نیز باید واقف باشند.

وی حوزه‌های علمیه را رابط بین ولایت و جامعه معرفی کرد و گفت: از این جهت حوزه‌های علمیه نقش بسیار بزرگی را باید ایفا کند و اخلاق وتقوای ولایت و دستورالعمل‌های آن را در جامعه جاری نماید تا جامعه به هدف‌گذاری الهی سیر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: طلاب و فضلای این استان کم‌توقع بوده و در شرایط بسیار سخت فعالانه وظایف خود را انجام می دهند.

خاطرنشان می شود: دراین همایش ، حجج‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی معاون آموزش و امور حوزه‌های کشور، عبدالهی معاون دادستان ویژه روحانیت کشور،  غلام‌حسین سبحانی‌نیا دادستانی دادسرای حوزه قضایی فارس، نیز حضور داشتند.

همچنین در این همایش، طلاب، روحانیون، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان قضایی و اجرائی استان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha