چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب، تربیت حافظان قرآن کریم است که سازمان اوقاف در این زمینه از سه سال پیش اقدامات خوبی را سازمان‌دهی کرده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم امروز در مراسم آغاز آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب، تربیت حافظان قرآن کریم در ایران بوده است که سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه از سه سال پیش اقدامات خوبی را سازمان‌دهی کرده است.

وی ادامه داد: ایشان خواستار تربیت حداقل 10 تا 15 میلیون نفر حافظ قرآن در ایران شده‌اند و به همین دلیل از سه سال پیش تاکنون طرح تربیت حافظان قرآن توسط سازمان اوقاف پیگیری می‌شود و تاکنون 800 هزار نفر حافظ تربیت شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در راستای انجام وظایف، سازمان اوقاف طرح تربیت حافظان قرآن را در جوار بقاع متبرکه امامزادگان اجرایی می‌کند گفت: در شهر قم نیز طی سال جاری 5 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: 3 هزار نفر امروز در سه مکان، حرم مطهر فاطمه معصومه(س)، آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و مجتمع امام خمینی(ره) در آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی و همه دست اندرکاران فرهنگی کشور می‌خواهیم کمک‌های مادی و معنوی خود را به این طرح دریغ نکنند و مجموعه اقدامات فرهنگی را در بقاع متبرکه مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha