جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: حضرت امیر(ع) در نامه 53 خطاب به مالک اشتر فرموده است: برای قضاوت با فضیلت ترین افراد را انتخاب کنید؛ چراکه شخصی که در این مسند می نشیند، یا پیامبر(ص)و یا جانشین پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران، معاونین و رؤسای سازمان های قضایی نیروهای مسلح کل کشور، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به آیه 30 سوره احزاب، اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «اَلَّذینَ یُبَلِّغونَ رِسالاتِ اللهِ وَیَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَدًا الَّا اللهَ وَ کَفی بِاللهِ حَسیبًا/ آنان که رسالت الهی را تبلیغ می کنند از خدا می ترسند و از غیر خدا نمی ترسند و حسابرس بودن خدا کافیست».

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تحول بزرگی در جهان به وجود آورد، ابراز داشتند: علما و نخبگان، سنگین ترین وظیفه را در این انقلاب داشته و زیر چتر امام راحل(ره) حرکت کردند.

ایشان ادامه دادند: بر اساس آمار، روحانیت بیشترین شهید را تقدیم به انقلاب کرده و این عزیزان در صف اول حضور داشته و جان خود را فدا کردند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: همان جانفشانی ها سبب شد که امروز نظامی قوی و قدرتمند در جهان داشته باشیم.

وظایف قضات بسیار حساس است

معظم له با اشاره به اینکه وظایف قضات در جامعه بسیار حساس و مهم است، خاطرنشان ساختند: حضرت امیر(ع) در نامه 53 خطاب به مالک اشتر فرموده است: برای قضاوت با فضیلت ترین افراد را انتخاب کنید؛ چراکه شخصی که در این مسند می نشیند، یا پیامبر(ص)و یا جانشین پیامبر(ص) است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: کلمه "با فضیلت ترین" بسیار پرمعناست و مفهوم بسیاری از آن خارج و وظایف شما را سنگین می کند.

ایشان یادآور شدند: صداقت، عدالت، تعهد، اخلاق، فرهنگ و ... از جمله صفاتی است که قضات باید آن را داشته باشند.

این مرجع تقلید صبر را یکی دیگر از شاخصه های حضرت امیر(ع) برای قضات عنوان کردند و گفتند: طمع، توقف در شبهات، قاطعیت، کنکاش در دلائل و ... از دیگر نکاتی است که در این نامه برای قضات آمده است.

*اهمیت موضوع ولایت فقیه

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ولایت فقیه پرداختند و افزودند: امروز موضوع ولایت فقیه بسیار مهم بوده و متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است؛ به همین دلیل امسال درس خود را در مسجد اعظم با این موضوع پیگیری می کنیم.

معظم له تصریح کردند: تقوا، عدالت، تدبیر و اداره، شجاعت و ... از شرایط ولی فقیه است و امروز حضرت آیت الله خامنه ای بسیار لایق می باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشتند: دشمن تمام امکانات خود را قرار داده تا انقلاب پیشرفتی نداشته باشد؛ چراکه از آن سیلی خورده و کینه آن را به دل دارند.

ایشان ابراز داشتند: دشمن به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب بوده و با راه اندازی داعش، بوکوحرام، سلفی گری و ... به دنبال نابودی اسلام است.

*توصیه ای از معظم له به قضات

این مرجع تقلید در پایان تأکید کردند: کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره)، سه کتابی است که شما عزیزان باید آن را کتاب بالینی خود قرار داده و با مطالعه آن، به موضوعات گوناگون با فکر و فرهنگ بالاتری بنگرید.

313/35

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha