جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346022
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
حج کعبه عمره

حوزه/ مدیر حقوقی مرکز مدیریت حوزه گفت: کعبه اولین پروژه عمرانی است که خداوند متعال دستور به ساخت آن داده است. خداوند خانه کعبه را به عنوان مهمترین پروژه عمرانی به وسیله حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) بنا نهاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام مصطفوی  امروز در سومین همایش کارشناسان دفتر فنی و عمران حوزه های علمیه که در ساختمان اداری مالی حوزه در قم برگزار شد با بیان اینکه؛ یکی از آیات برجسته قرآن مربوط به مهندسین ناظر است گفت: کعبه اولین پروژه عمرانی است که  خداوند متعال دستور به ساخت آن داده است. خداوند خانه کعبه را به عنوان مهمترین پروژه عمرانی به وسیله حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) بنا نهاد.

وی اظهار داشت: مهندسین ناظر در پروژه های عمرانی بالاترین و موثرترین نقش را در ابعاد مختلف کمیت و کیفیت دارند؛ پروژه های عمرانی از اجزای عمرانی خاصی تشکیل شده ، به طوری که اگر هر کدام از این اجزا در کنار هم نباشد پروژه با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد.

مدیر حقوقی حوزه ادامه داد: پروژه موفق، پروژه ای است که بر اساس برنامه خاصی طراحی و تنظیم شده باشد و قطعا پروژه هایی که این خصوصیت را داشته باشند؛ ثمرات بسیاری از جهت مادی و معنوی و پیشرفت سریع کارها و کم هزینه بودن پروژه ها را به همراه خواهند داشت.

حجت الاسلام مصطفوی اظهار داشت: مهندس ناظر و موفق کسی است که بر همه ابعاد کار از طراحی، نقشه برداری، خرید زمین و انتخاب کارفرما و پیمان کار نظارت دقیق و کافی را داشته باشد.

مدیر حقوقی مرکز مدیریت حوزه افزود: مهندس ناظر باید در جریان تمام کارهای نقشه و تغییر نقشه قرار بگیرد و هر پروژه ای که دچار مشکلاتی از لحاظ بیمه داشته باشد کار تعطیل نماید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha