چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه / قرآن کتاب هدایت است و در زمینه های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد و به طور کلی در ابعاد مختلف زندگی، راه های هدایت را به روی انسان می گشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در اجتماع ۲۵۰۰ نفری خانواده قرآنی جامعة القرآن الکریم تبریز که با حضور حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی(علم الهدی) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن، کتاب انسان ساز است و باید عامل به آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که خداوند متعال می فرماید "قرآن موعظه ای برای تمام مردم است" و یا این که " قرآن موعظه و هدایت برای مومنین و متقین است"، افزود: از مجموع این آیات نتیجه می گیریم که قرآن موعظه ای برای تمام جهانیان است، اما کسی که به سبب این آیات هدایت شده و رستگار می گردد، مومنین و متقین هستند که در سایه عمل به کلام وحی و فرمایشات رسول گرامی اسلام(ص) سعادتمند می شوند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) که می فرمایند: « تَعَلَّمُوا اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ اَلْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ اَلْقُلُوبِ وَ اِسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ اَلصُّدُورِ/ قرآن را بياموزيد كه بهترين گفته هاست و در آن تفقه كنيد كه آن بهار (و نشاط بخش) قلب هاست، از روشنايى آن شفا بجوييد كه شفابخش بيمارى های روحی و معنوی است»، افزود:حضرت نمی فرماید؛ قرآن داروی شفا بخش است، بلکه می فرماید خود قرآن شفاء است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: اگر کسی از قرآن تبعیت کرده و به فرامین آن عمل کند، قطعا شفا خواهد یافت.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: قرآن کتاب هدایت است و در زمینه های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد و به طور کلی در ابعاد مختلف زندگی، راه های هدایت را به روی انسان می گشاید.

وی  با بیان این که قرآن کتاب رحمت است، افزود: در قرآن کریم هر جا سخن از رحمت خداوند متعال نسبت به بندگانش مطرح می شود، منظور احسان و تفضل و نیکی بدون حالت تأثر قلبی است، چرا که ذات مقدس او منزه از تأثرات قلبي و رقت دل و ... است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از جو فرهنگی جامعه، تاکید کرد: خانواده های قرآنی باید دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کرده و آنان را به سمت قرآن تشویق کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه تنها قرآنی شدن کافی نیست، خاطر نشان کرد: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی دشمنان مواجه هستیم و از طریق ماهواره ها و اینترنت، شبهات القا می شود، خانواده های قرآنی باید تبلیغات دشمن را خنثی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جاذبه جلسات قرآنی باید بیشتر شود، گفت: تلاوت قرآن باعث بیداری دل  ها می شود و با پرجاذبه کردن این جلسات، عده ای هم که از قرآن فاصله دارند، می تواند باعث منور شدن قلب شان شود.

برپایه این گزارش، در پایان لوح سپاسی از طرف جامعة القرآن تبریز به آیت الله مجتهد شبستری، به پاس حمایت های وی از فعالیت های قرآنی در استان و همچنین مساعدت در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم، توسط حجت الاسلام طباطبایی اهدا گردید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha