جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام اباذر بیگی

حوزه/ مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي از فعاليت 556 كانون فرهنگي و هنري در استان و عضويت بيش از 72 هزار نفر در اين كانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام اباذر بيگي، ظهر امروز در نشست خبري اذعان داشت: حضور در جبهه هاي جهاد اكبر و اصغر ‌به فراخور زمان و مكان نيازمند بصيرت و زمان شناسي است، بهره گيري از رهنمودهاي رهبري مانع از نفوذ توطئه هاي استكبارگرانه دشمن مي شود.

وي با تاكيد بر تجهيز كردن جبهه هاي فرهنگي، علمي، ديني، هنري و تبليغي در راستاي تقويت ارزش هاي اسلامي و ايجاد مانع از رخنه دشمن خاطرنشان كرد: آيه 15 سوره مباركه لقمان مي فرمايد:« وَإِن جَاهَدَاكَ عَلى أَن تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفًا وَاتَّبِعْ سَبِيلَ مَنْ أَنَابَ إِلَيَّ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ» كه با تعمق و تامل در آيات الهي مي توان به درك عميق و اهميت مجاهدت در جبهه هاي فرهنگي، ديني و جهاد اكبر را دريافت.

مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي، با اشاره به اهميت جايگاه مساجد در مكتب مبين اسلام اذعان داشت:‌پيامبر اكرم(ص) در صدر اسلام برنامه هاي تعليم و تربيت، تبليغ ديني و تصميمات مهم درباره ترويج فرهنگ اسلام را در كانون مسجد اشاعه و تبيين مي دادند به گونه اي كه شاگردان زیادی در عصر مكتب امام صادق(ع) و امام باقر(ع) از محل مساجد تربيت و تعليم پذيرفتند.

حجت الاسلام بيگي افزود: رهبر معظم انقلاب سه اصل را در جذب جوانان به كانون هاي فرهنگي و هنري از وظايف مديران اين كانون ها بيان داشتند، پشت کار مدارا و حسن خلق از جمله آنها است، چراكه اين عوامل زمينه گرايش بيش از پيش قشر جوان جهت حضور فعال و اثر گذار در مسجد را ميسر مي سازد و برخورد پيگيرانه و خوش رويي مديران در برخورد با جوانان و نوجوانان از انحراف آنان ممانعت مي كند.

وي از فعاليت 556 كانون فرهنگي و هنري مساجد در استان خبر داد و افزود:‌ رشد و ارتقاي كمي و كيفي كانون هاي فرهنگي و هنري مانع از انحراف جوانان شده و زمينه تعالي اخلاقي را فراهم مي كند، همچنين از تعداد 556 كانون فرهنگي ، 22 كانون تخصصي، 13 كانون مصلي، 5 كانون دانشگاهي و 3 خانه ديجيتال را تشكيل مي دهد.

وي برنامه ريزي در جهت افزايش خانه هاي ديجيتال را از برنامه هاي سال آتي عنوان كرد و افزود:‌ طراحي نرم افزارهاي اسلامي و بهره مندي از دنياي مجازي در محيط مساجد يكي ديگر از برنامه هاي مصون سازي از خطرات جنگ نرم است كه داراي اهميت فراوان مي باشد.

مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي با تاكيد بر افزايش همكاري با حوزه هاي علميه در قالب پوشش برنامه هاي ديني و فرهنگي اذعان داشت: تامين نيروي مبلغ و اشاعه فرهنگ و معارف ديني از سوي حوزه علميه خواهران در ايام مختلف سال از ديگر برنامه هاي اجرايي در كانون هاي فرهنگي و هنري است.

برپايه اين گزارش، برگزاري مراسم بزرگداشت بيست و دومين سالگرد تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور 18 اسفندماه جاري در محل سالن اجتماعات كتابخانه مركزي اروميه برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha