جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله قربانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان گیلان، گفت: حوزه‌های علمیه و دنیای اسلام با حرکت انقلابی امام (ره) و مراجع ترویج یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امروز در سومین جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین، شیوه‌های تبلیغ دین را نیازمند شناخت گفتار مخالف دانست و  با بیان اینکه آشنایی با مکتب‌های روز از شیوه‌های نوین تدریس معارف دین است، اظهارداشت: برای درک شیوه‌های نوین تدوین معارف اسلامی، باید آگاهی درستی از مبادی آن داشته باشیم.

امام جمعه رشت، با تصریح بر اینکه تفسیرهای متنوع، کتاب‌ها و مقاله‌های ارزشمند و مجله‌های مفید در این زمینه نشر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و دنیای اسلام با حرکت انقلابی امام (ره) و مراجع کنونی که تمام آنها از اصحاب قلم هستند، ترویج یافته است.

 وی تربیت افراد در زمینه مبانی دینی با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین را امری مهم و مورد تاکید قرار داد.

ترویج احکام امری ضروری است

حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح‌زاده هم در ادامه این مراسم، ملاک عمل صالح را اصول علمی و موازین شرعی دانست و اظهار کرد: جامعه زمانی اصلاح می‌شود که مردم به احکام اسلام عمل کنند.

 وی مشکلات امروز در ابعاد اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جامعه را رفتاری دانست و گفت: جهل به احکام شرعی و عدم تقید به احکام شرعی دو موضوع مشکل رفتاری است.

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم توجه به ویژه ترویج احکام را امری ضروری خواند و افزود: جای خالی احکام در منابر، سخنرانی‌ها و فیلم‌ها احساس می‌شود.

گفتنی است: در حاشیه مراسم مذکور کتاب «مروری بر گذر عمر» تالیف آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha