جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346101
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اگر بخواهیم میزان ارتباط و درجه شایستگی فرد و گروهی را در ارتباط با انبیاء و خداوند متعال بسنجیم و محک بزنیم این دو جمله معیار اصلی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، درجلسه شورای معاونین مسجد، ضمن بیان آیه شریفه«وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ»(نحل/36) اظهار داشت: این آیه مبین رسالت مشترک همه انبیاء یعنی پرستش خدا و نفی طاغوت است.

وی افزود: اولین نکته ای که از این آیه شریفه می توان برداشت کرد آن است که خداوند متعال هیچ گاه و در هیچ امتی بشر را بدون رسول رها نکرده است. از حضرت آدم(ع) که اولین انسان است خودش رسول و نبی است و ارتباط وحیانی با خداوند دارد تا پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز با واسطه فیض الهی توسط ائمه اطهار و در نهایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) رسالتش تا دامنه قیامت ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان پرستش خداوند و نفی طاغوت را دومین نکته برداشتی از این آیه ذکر و عنوان کرد: وجه مشترک تمام این رسولان در دو جمله خلاصه می شود پرستش خداوند متعال و نفی طاغوت یا به عبارت دیگر شعار اصلی توحیدی «لَا إِلَهَ إِلَّا الله» است که به این معنا در آیات دیگر نیز ارائه شده.

تولیت مسجد مقدس جمکران عدم وجود تضاد و اختلاف در آیات قرآن کریم را یکی از معجزات این کتاب الهی دانست و تصریح کرد: هماهنگی و انسجام کامل بین تمام اجزای قرآن وجود دارد، همچنان که در تکوین عالم هستی بین اجزای عالم هماهنگی فوق العاده‌ای وجود دارد و امکان ندارد در این نظام کمترین اختلال به وجود بیاید.

وی ادامه داد: اگر چنانچه اعضای انسان متصل به قلبش و قلبش متصل به خداوند متعال باشد، چون در آن مبدأ تضاد نیست، بنابراین در موضع آن انسان نیز تضاد مشاهده نمی شود.

وی به عنوان نمونه به مواضع حضرت امام خمینی(قدس سره) در طول زمان حیاتشان اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه تضادی وجود ندارد؛ بلکه هماهنگی و انسجام بین اجزاء مواضع حضرت امام مشاهده می شود، و این در حالی بود که بعضی افراد دیگر در شرایط و زمان های متفاوت مواضع مختلف و گاه متضادی گرفته بودند، مثلا در زمانی جمال عبدالناصر را کافر دانستند و در شرایط و محیط دیگری او را تجسم اسلام قلمداد کردند.

این مححق حوزوی هماهنگی و انسجام در اجزاء کلمات، مواضع و رفتار و ارتباط با انبیاء، اولیاء و معصومین(علیهم السلام) را صد در صد دانست و گفت: اگر اختلافی به نظر برسد یا مربوط به آن است که مطلب اشتباه نقل شده یا مطلب کذبی به ایشان نسبت داده شده است، لذا پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «اگر حدیثی از من برای شما آمد آن را به کتاب خدا عرضه کنید، اگر موافق بود بپذیرید و اگر مخالف قرآن بود، آن کلام را به دیوار بزنید».

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان با اشاره به آیه شریفه «لَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفًا كَثِيرًا»(نساء/82) شاخص اصلی سنجش اعمال و گفتار را قرآن کریم بیان و خاطر نشان کرد: وجه مشترک اول و آخر و شاخص اصلی مکتب انبیاء، پرستش خدا و نفی طاغوت است و اگر بخواهیم میزان ارتباط و درجه شایستگی فرد و گروهی را در ارتباط با انبیاء و خداوند متعال بسنجیم و محک بزنیم این دو جمله معیار اصلی است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha