جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346104
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
فضای مجازی

حوزه/ نشست فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، با موضوع راهکارها و کاهش معضلات مربوط به فضای مجازی با حضور طلاب در سالن همایش های این مؤسسه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام کهوند در این نشست در خصوص راهکارها و کاهش معضلات مربوط به فضای مجازی و کارکردهای رسانه ای آن و نحوه تبلیغ در فضای مجازی به سخنرانی پرداخت.

وی افزود: سه حیطه مدیریت خانواده ، مدیریت کشور و مدیریت جهانی نیازمند راهکار است و برای دو مورد اول راهکار بسیار وجود دارد و نیاز است که در سطح خانواده‌ها نیز برای استفاده صحیح از ابزارهای نوین ارتباطی، فرهنگ سازی شود. حجت‌الاسلام کهوند بیان داشت:10 اصل است که خانواده ها می تواند با رعایت آنها این مشکل را تا حد زیادی کاهش داده و به حل معضل فرهنگ کمک کنند و این اصول دهگانه به نوعی به یکدیگر متصل بوده و با هم در ارتباط هستند.

این کارشناس ادامه داد: چنانچه خانواده ای به هم پیوستگی این اصول که تحت عنوان اصول زنجیره ای رسانه دینی در خانواده مطرح می‌شود، رعایت ننماید و به عنوان نمونه به یکی از اصول بی توجهی کند، واقع نخ تسبیح را پاره کرده و حسن تدبیر را در این زمینه از دست داده است.

حجت‌الاسلام کهوند در ادامه به ذکر این اصول پرداخت که آموزش و آگاه‌سازی، الگوسازی، اصل جایگزین سازی، ایمن‌سازی، تدریج و استمرار،  اقتدار همراه با اعتماد، صمیمیت و مهربانی، حاکمیت قانون، مسئولیت‌پذیری، مدیریت مدیریت و مشارکت از جمله این اصول است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha