جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
18

حوزه/ جمعیت وعد بحرین خواستار آزادی بیان و توقف بازداشت زنان به خاطر اظهار نظرهای سیاسی و احترام به حق مشارکت سیاسی زنان و اصلاح قوانین نظام به ویژه در مورد حقوق زنان شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت 8 مارس و روز جهانی زن، جمعیت وعد بحرین خواستار آزادی بیان و توقف بازداشت زنان به خاطر اظهار نظرهای سیاسی و احترام به حق مشارکت سیاسی زنان و همچنین اصلاح قوانین نظام به ویژه در مورد حقوق زنان شد که در راس آنها پیمان از بین بردن تمام تبعیض ها علیه زنان معروف به "سیداو" قرار دارد.

در بیانیه جمعیت وعد آمده: امسال روز جهانی زن همزمان شده با سپری شدن 4 سال از جنبش مردمی بحرین که از 14 فوریه 2011 میلادی آغاز شد و مردم خواستار اصلاحات، عدالت اجتماعی و مساوات و رفع تبعیض شدند.

"وعد" در این بیانیه ضمن تجلیل از زنان بحرینی به خاطر از میان رفتن ترس از نظام گفت: زنان بحرینی در کنار مردان خواستار تغییرات، اصلاحات و تحول دموکراتیک و برقراری عدالت اجتماعی مبتنی بر مساوات و عدم تبعیض بر اساس نژاد، عقیده و مذهب هستند. این زنان خواستار کشوری متمدن بر اساس مساوات و برابری هستند، کشوری قانونمند که همه مردم آن در برابر قانون یکسان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha