پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه / معاون تبلیغ حوزه های علمیه کمبود استنباط فرهنگی و اجتماعی بایسته بر اساس سیره و دستورات معصومین(ع) را یکی از کاستی های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز بیان تاریخ بدون تحلیل بوده و باید آن را با رویدادهای روز مرتبط کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با محوریت سیره امیرالمؤمنین علی(ع) که در قم برگزارشد، ابراز داشت: اثبات ولایت حضرت امیر(ع) فعالیتی بود که توسط حوزه های علمیه، اندیشمندان و متفکران انجام شده است و امروز باید به دنبال این موضوع باشیم که وظیفه ما نسبت به شخصیت این امام همام چیست و چه نوع رفتاری باید داشته باشیم.

وی کمبود استنباط فرهنگی اجتماعی بایسته بر اساس سیره و دستورات معصومین(ع) را یکی از کاستی های امروز جامعه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروز بیان تاریخ بدون تحلیل بوده و باید آن را با رویدادهای روز مرتبط کنیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تأکید کرد: امروز باید میان فرهنگ موجود و فرهنگ مطلوب فعالیت تطبیقی انجام داده و خلأهای میان این دو فرهنگ را با فعالیت های گوناگون پوشش داد.

در ادامه این نشست  حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد  نیز گفت: این کنگره برنامه های متنوعی دارد که برخی از آنها را آغاز کرده و به دنبال انجام فعالیت های دیگر هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست برای 5 هزار کودک در مسجد مقدس جمکران از جمله برنامه های این کنگره بوده که این عزیزان موضوع غدیر را به تصویر کشیدند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: قصد داریم این برنامه را برای 500 هزار نفر از کودکان و نوجوانان در سراسر کشور اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در پایان تصریح کرد: برگزاری نشست برای فراگیرکردن اذان در میان مجامع، بازار، کارخانجات و ... از دیگر برنامه های ما می باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha