جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید موقوفات احیا شده و در مسیر نیت واقفان صرف شود گفت: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، معارف اسلام ناب و آموزه های اهل بیت علیهم السلام به دورترین نقاط جهان منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در دیدار با مدیران و مسئولان آستان مقدس بانوی کرامت که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و دینی حرم مطهر گفت: امروزه به برکت این بانو در قم، معارف ناب اهل بیت علیهم السلام به دورترین نقاط جهان منتشر می شود.

وی افزود: در سال های اخیر برنامه های علمی مفید و تأثیرگذاری در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انجام می پذیرد که امید می رود منشأ خیرات و مورد عنایت ائمه معصوم علیهم السلام قرار گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با مهم دانستن ارتباط مستقیم مسئولان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با مراجع تقلید، علما و بزرگان دینی گفت: این ارتباط مسئله ای مهم و با ارزش است؛ همچنین در سال های اخیر تعاملات به وجود آمده این آستان شریف با آستان های مقدسه معصومین علیهم السلام در داخل و خارج کشور ظرفیت بزرگی را برای توسعه خدمات فرهنگی و دینی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: برخی آستان ها در مسیر نشر آموزه های دینی و فرهنگی، فعالیت ها و ابتکاراتی دارند که اگر در اختیار دیگر اماکن مقدسه قرار گیرد، موجب برکات و توفیقات بیشتری خواهد شد.

ضرورت احیای موقوفات

آیت الله مقتدایی درادامه به موقوفات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و ضرورت احیای آن اشاره کرد و اظهار داشت: موقوفات آستان مقدس، مسئولیت ما را نسبت به احیای آن دوچندان می کند. آستان مقدس باید موقوفات خود را احیا و آن را در مسیر نیت واقفان صرف کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه درباره استقبال عموم مردم از برنامه های حرم مطهر گفت: برنامه های حرم مطهر برکات حضرت معصومه(س) محدود به قم نیست

امروز دیگر محدود به زائران این حرم شریف نیست، بلکه بسیاری از افراد از طریق رسانه ها، از برنامه های فرهنگی و دینی اجرا شده در حرم بانوی کرامت بهره مند می شود.

وی با تأکید بر این که شأن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این است که بالاترین خدمات دینی و فرهنگی از این مکان شریف به جهانیان مخابره شود، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها، بانویی هستند که حضرت رضا علیه السلام زیارت نامه برای ایشان ذکر کرده‌اند که نشان از جایگاه رفیع ایشان در میان امامزادگان است.

توسل بزرگان به حضرت معصومه(س)

آیت الله مقتدایی ادامه داد: علما و بزرگان دینی همواره احترام خاصی نسبت به این بانو داشته ودارند و همواره به ایشان متوسل می شدند؛ از این رو خدمت در این مکان مقدس افتخاری است که باید با انجام کارهای شایسته و در شأن این بانو، شکر آن را به جای آورد.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار حجج اسلام والمسلمین، حسینی نژاد رئیس حوزه تولیت، احمدی معاون فرهنگی و صادقی آرمان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آستان مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha