پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر این که روحانیت بازنشستگی ندارد، گفت: روحانیون فرهنگ ديني و آموزه‌هاي اهل بيت(ع) را به عنوان يك امانت به نسل آينده انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رباني، امروزدر مراسم تجليل از روحانيون پیشکسوت شهرستان هاي خراسان رضوي که در مجتمع فرهنگي- ‌اقامتي ولايت در مشهد برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پيامبر اسلام(ص)  «مَن‎ْ أكرَمَ عالِماً فَقَد أكرَمَني وَ مَن أكرَمَني فَقَد أكرَمَ اللهَ و مَنْ أكرَمَ الله فَمَصيرُهُ الي الجَنَّةِ»، درمورد جايگاه والاي عالمان، گفت: شأني كه در این حدیث به نبی مکرم اسلام(ص) اشاره شده، جايگاه شما معمرين و روحانيون پیشکسوت است كه همسنگ و هم ميزان احترام به رسول خدا(ص) هستيد و اين امر مدال و مژده بسيار بالايي محسوب مي شود.

وي، همنشيني با پيامبر اسلام(ص) را افتخاري بزرگ دانست و افزود: انتظار مي‌رود كسي كه عمر بالايي دارد، نسبت به وظايف خود اهتمام ورزد كه در اين ميان روحانيت وظيفه مهمتري بر عهده دارد، زيرا يكي از ويژگي هاي اين قشر، نداشتن بازنشستگي است.

حجت الاسلام و المسلمين رباني، افزود: با توجه به اينكه علما را وارثان انبياء خوانده‌اند، بايد نسبت خود را با رسول خدا(ص) را حفظ كنيم كه يكي از اين امور همان مهرباني با مردم به عنوان پدر معنوي امت است، زيرا معمرين، ريش سفيدان امت اسلامي هستند و انتظار مي‌رود كه نقش  هدايت گري داشته باشند.

وي، دومين انتظار از معمرين را حسن خلق در ميان خانواده و  وابستگان برشمرد و اظهار داشت: اين افراد در خانواده تاثير دارند و مي توانند نقش وحدت بخشي داشته و دلها را به يك ديگر نزديك كنند و مشوقي براي كمك به همديگر باشند.

رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه كشور با بيان اينكه بايد كاري كرد تا امام زمان(عج) از ما راضي باشند و اين امر كه آن حضرت براي ما دعا كنند، مسئله كمي نيست، سومين انتظار از معمرين را انتقال درست فرهنگ ديني و آموزه‌هاي اهل بيت(ع) به عنوان يك امانت به نسل آينده دانست و گفت: اين فرهنگ از گذشتگان كه حق استادي بر گردن ما دارند، منتقل شده و امروز معمرين كه بهترين گزينه براي اين كار هستند، اين وظيفه را  برعهده دارند.

برپایه این گزارش، در اين همايش كه برخي از شخصيت هاي حوزوي و غير حوزوي  در آن حضور داشتند، از تعدادي از معمرين تقدير شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha