جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 346221
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
حجت‌الاسلام والمسمین کعبی

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به منشور روحانیت که از سوی امام خمینی(ره)ه مطرح شده، پیشنهاد داد به همین مناسبت و با توجه به اهمیت فرمایشات حضرت امام روز سوم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز امام و روحانیت تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی، دومین سخنران پیش از دستور جلسه روز اول اجلاس هفدهم مجلس خبرگان رهبری، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از عموم مردم همیشه در صحنه به ویژه مردم غیور استان خوزستان علی رغم هوای آلوده و وجود ریزگردها برای حضور پرشور در راهپیمایی 22بهمن قدردانی کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری، همچنین ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر پیگیری جدی مسأله ریزگردها از کلیه مسؤولان کشوری و استانی قدردانی کرده و انجام اقدامات عاجل در حد این معضل زیست محیطی را خواستار شد.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه از اولویت های نظام اسلامی سخن گفت و  با اشاره به حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی بر زنده نگه داشتن آرمانهای حضرت امام و مقام معظم رهبری تأکید کرد.

وی در همین راستا به چند اولویت اشاره و  بیان کرد: در این زمینه  فرهنگ کشور باید با محوریت تحول به ویژه تحول در آموزش و پرورش، دانشگاهها و حوزه های علمیه و مسئولویت آحاد مردم و دستگاهها در قبال مقوله فرهنگ، باشد.

این استاد حوزه ، اجرایی کردن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای اصل 44، تحول در سیاستهای پولی و بانکی بر پایه اقتصاد اسلامی، گسترش تولید داخلی، تشویق سرمایه گذاری، مبارزه سازمان یافته با مفاسد اقتصادی با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با اختیارات فرا قوه ای با اشراف، حمایت و نظارت نهاد رهبری و اجرای قانون ارتقاء سلامت اداری ومبارزه با فساد را از دیگر اولویت های کشور در راستای تحقق منویات رهبری و پیشبرد کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی، هم چنین بر لزوم تداوم پیشرفت علمی در عرصه فنآوری، کادرشناسی و کادرسازی در جهت تربیت نسل جدید مدیران متعهد، متخصص، انقلابی و ارزشی در جهت اداره آینده انقلاب و تحول در ساختار نظام جمهوری اسلامی با آینده نگری و حفظ اصول ثابت نظام اسلامی و قانون اساسی با محوریت ولایت فقیه و ایفاء نقش اثر گذار ملت ، تاکید کرد.

 وی در همین زمینه بر تدوین سیاستهای کلی ساخت، بازسازی، احیاء و تقویت امت اسلامی بر پایه راهبردهای ثابت بین اللملی و انقلاب اسلامی تاکید و   حاکمیت دین و اخلاق در سطح جهانی،مبارزه با نظام سلطه و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، محوریت فلسطین و آزادی قدس و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین اللمل، تقریب مذاهب اسلامی، گفتمان پیشرفت و عدالت در عرصه بین الملل با ظرفیت تمدن احیاء اسلامی و ترویج گفتمان مردم سالاری اسلامی در عرصه بین الملل را از جمله مولفه های این سیاست عنوان کرد.

عضو خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به منشور روحانیت که از سوی امام خمینی(ره)ه مطرح شد پیشنهاد داد به همین مناسبت و با توجه به اهمیت فرمایشات حضرت امام روز سوم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز امام و روحانیت تعیین شود. کعبی با اشاره به این فرمایش حضرت امام که فرمودند: «عبرت از تجربه تلخ روی کار آمدن به ظاهر عقلاء قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند» افزود: ارزیابی امام از روحانیت بسیار عالی و مطلوب بوده است به گونه ای که حذف یا کمرنگ کردن و به حاشیه بردن روحانیت را باعث تضعیف و انحراف در اسلام و هجوم مکاتب وارداتی غرب و شرق دانسته و آنرا توطئه دشمنان اسلام می دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha