پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مفاسد اقتصادی اعتبار نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می برد گفتند: کمیسیون اصل 90 مجلس باید بدون ملاحظه کاری و هراس از هیاهوها و جنجال ها به رسالت خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  این مرجع تقلید در دیدار با  رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون ماده 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اقدامات و فعالیت های این کمیسیون باید ضمانت اجرایی داشته باشد، اظهارداشتند: شکی نیست که این کمیسیون جایگاه بسیار برجسته ای دارد؛ باید آن چنان بی طرفانه و دور از مسائل جناحی اقدام کند که همه ارگان ها و مردم بدانند هیچ طرفداری از این و آن ندارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید  بر این که کمیسیون اصل 90 مجلس باید بدون ملاحظه کاری و هراس از هیاهوها و جنجال ها به رسالت خود عمل کند و در این زمینه ملاحظه هیچ فردی را نکند، گفتند: اقدام کردن نسبت به برخی موضوعات و مسائل غالبا هزینه برای اشخاص دارد، کمیسیون اصل 90 نباید از این هزینه بترسد و با توکل به خدای متعال به رسالت قانونی خود و احقاق حقوق عمل کند.

قانون  تنها برای افراد ضعیف و رده های پایین نیست

ایشان خطاب به رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس  اظهاداشتند: باید دائما این مساله را به دوستان تان القا کنید که قانون برای افراد ضعیف و رده های پایین نیست، قانون بیشتر برای رده های بالاست که جلوی آنها گرفته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به انتشار اخباری از وقوع مفاسد اقتصادی بزرگ و اختلاس ها بیان داشتند: این مساله به مشکلی در کشور تبدیل شده است، هر از چند وقتی یک مفسد اقتصادی رده بالا پیدا می شود و اخبار آن نیز از طریق خبرگزاری ها و جراید منتشر می شود، غافل از اینکه ممکن است اعتبار مملکت و نظام جمهوری اسلامی زیر سؤال برود.

مفاسد اقتصادی برای ما تبدیل به معما شده است

معظّم له افزودند: اولا چرا گذاشتند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است. چرا اینها که تشکیلات دارند یا فلان مؤسسه که شب و روز در تلویزیون تبلیغات می کند، نظارتی بر فعالیت آنها نیست که آیا کاری که انجام می دهند درست است یا نه؟ ناگهان خبر سوء استفاده کلان آنها منتشر شود.

مسئولان باید فکری کنند

ایشان تاکید کردند: نحوه مطرح کردن، برخورد کردن و پایان دادن به مقوله مفاسد اقتصادی امری مشکل است؛ از این رو مسئولان باید بنشینند و برای آن فکری بکنند؛ شما نیز در محدوده خودتان که می توانید اقداماتی بکنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: چرا سازمان های بازرسی قبلا اقدام نمی کنند ببینند چه خبر است؟ این مشکل انسان را رنج می دهد، آن هم در شرایطی که دشمنان از داخل و خارج دائما مشغول برنامه ریزی و توطئه هستند؛ در چنین شرایطی چرا خودمان بهانه به دست شان دهیم؛ انتظار داریم مسئولین برای این مساله فکری اساسی کنند.

معظّم له همچنین بار دیگر مخالفت خود را با پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد ابراز کرده و گفتند: ما از همان ابتدا با این امر مخالفت و تأکید کردیم معنی ندارد هفتاد میلیون نفر یارانه بگیرند.

این مرجع تقلید  با تاکید بر این که باید برای این مساله فکری بشود،افزودند: مجلس، قوه قضاییه و دولت و دیگر نهادها باید دست بدست هم دهند و این مشکل را حل کنند؛ حل این مساله هم شجاعت می خواهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha