جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم با تقدیر از برگزاری برنامه های ورزشی برای طلاب، ابراز داشت: خدمت بزرگ معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در ارائه خدمات سلامت بدنی باید فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی حوزه علمیه قم که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این المپیاد خلق حماسه جدی بود، اظهار داشت: طلاب در عرصه دفاع مقدس حضور برجسته ای داشتند که مایه افتخار حوزه و روحانیت بود و امروز نیز نقش آفرین هستند. 

وی تصریح کرد: امروز روحانیت در جامعه سربلند است؛ چرا که شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرد.

مدیرحوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان، اشرف مخلوقات الهی است، ابراز داشت: خداوند انوار قدسی اهل بیت(ع) را در راستای دست یابی انسان به قله های رفیع تکاملی، خلق کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه انسان به صورت بالقوه توانایی دست یابی به جایگاه خلیفه اللهی را دارد، گفت: انسان به بهترین شکل خلقت یافت و خداوندمتعال نیز به این دلیل به خود تبریک گفتند.

وی با بیان این که خداوند برای هدایت انسان ها انوار اهل بیت(ع) عصمت و طهارت را خلق کردند، ابراز داشت: هدایت های تکوینی و تشریعی انبیا نیز در راستای به فعلیت رساندن انسان ها است.  

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان می تواند با عقل، درایت و قدرت خود به نقطه ای دست یابد که دنیا را تکان دهد، گفت: امام راحل(ره) شخصیتی بود که از فیضیه بپاخاست و نسخه تمام قدرت های شرق و غرب را درهم پیچید و کمونیسم را به زباله دان تاریخ فرستاد.    

*لزوم سرمایه گذاری جدی در روح و جسم

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به تاکید امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «گمشده مومن معارف دین است»، ابراز داشت: تمام شخصیت های برجسته ای که توانستند از ظرفیت های خود بهره ببرند، کسانی بودند که برای جسم و روح و معنویت خود سرمایه گذاری جدی کردند.

وی بر لزوم آموزش جسمی همانند بهره گیری از عقل و خرد در طلاب تاکید کرد و اظهار داشت: امروز اگر یک طلبه به تمام علوم  مسلط باشد، اما اگر از جسم خود که در میدان های مختلف نقش آفرینی می کند غافل شود، تمام اندوخته هایش از بین خواهد رفت.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: امروز طلاب اگر در ده پایه و سطوح مختلف به تحصیل علوم می پردازند، نمود و تاثیرگذاری این تحصیل در رشد و تکامل نشاط جسمی آن ها می باشد که اگر این اتفاق رخ ندهد تمام اندوخته های آن ها در کنار خمودگی، پژمرده خواهد شد.

*خدمات ورزشی حوزه فراگیرتر شود

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تقدیر از برگزاری برنامه های ورزشی برای طلاب، ابراز داشت: خدمت بزرگ معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در ارائه خدمات سلامت بدنی باید فراگیر شود.

وی با بیان اینکه به مدیران مدارس در خصوص توجه به امر سلامت بدنی طلاب تاکید شده است، گفت: مدیران مدراس باید برای اجرای برنامه های نشاط آور که موجب تقویت سلامت بدنی طلاب می شود، برنامه ریزی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه  استان قم با اشاره به سفارشات بزرگان دین بر ضرورت توجه به امر سلامت جسمانی، افزود: رهبری و مرجعیت سفارشات بسیاری داشتند که طلاب و جوانان مراقب باشند که پژمرده نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: برگزاری المپیادهای فرهنگی ورزشی می تواند راه صحیح را به طلاب نشان دهد و همه محیط های تحصیلی باید از ظرفیت فرهنگی، وررشی و معنوی برخوردار باشد.

*دشمن به دنبال تربیت نسل جوان سست و پژمرده است

وی با تاکید بر اینکه طلاب سال ها باید سکان دار هدایت جوانان کشور باشند، گفت: امروز یکی از نقشه های شوم دشمنان در دنیا این است که نسل جوان ما، پژمرده و سست و فاقد قدرت تصمیم گیری باشد.  

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که امروز فقط مواد مخدر نیست که جوانان را دچار آسیب می کند، ابراز داشت: فضای مجازی و اینترنت، سمومی هستند که در جان و روح جوانان ما ریخته می شود و یکی از عواملی که می تواند آنها را حفظ کند توجه جدی به جسم جوانان و طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان بر لزوم توجه جدی به روح و جسم طلاب تاکید و از تمام دست اندرکاران و برنامه ریزان نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha