پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با توصیه به طلاب گفتند: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه نمانید؛ چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول  خود در مسجد اعظم اظهار داشتند:  هفته اول سال جدید دروس ما تعطیل می باشد و هفته دوم از سرگرفته خواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه  با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، ابراز داشتند: حضرت در این روایت فرمودند: فقیه عادل نجات می دهد یتیمی(ایتام علمی) از شیعیان ما را که ما را نمی بینند و از تعلم ما بهره ای ندارند. شیطان از هزار عابد نمی ترسد که از این یک نفر می ترسد؛ چراکه عابد می خواهد خودش را نجات دهد؛ اما فقیه هم خود و هم دیگران را نجات می دهد.

حضرت آیت الله سبحانی  خطاب به طلاب و فضلا تأکید کردند:باید با فراگیری علوم مردم را نجات دهید و طلابی که به تدریس، تحقیق، تدوین و منبر مشغول هستند، مشمول این حدیث می شوند.

معظم له افزودند: اما تحصیل برای گرفتن شغل، مشمول این حدیث نشده و شاید شهریه هم برای او جایز نباشد.

ایشان خاطرنشان ساختند: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه نمانید؛ چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان تصریح کردند: ما هر روز کوشش می کنیم که شما را به اجتهاد نزدیک کنیم؛ اما انقطاع از درس باعث از بین رفتن آن می شود.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha