سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
لطفی ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام، با تاکید بر این که مردم ایران نسبت به روحانیت اعتماد ریشه ای و دینی دارند، ابراز داشت: اعتمادی که به روحانیت وجود دارد در هیچ گروه دیگری مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، صبح امروز در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: سفر رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه به استان ایلام و بازدید از حوزه های استان منشا برکات بسیاری خواهد بود.

وی با بیان این که رسیدگی به مشکلات طلاب و روحانیون از مهمترین کارهایی است که توسط مرکز خدمات انجام می شود، گفت: روحانیت همواره عهده دار حراست از انقلاب بوده و روحانیون بوده اند که مردم را در صحنه حفظ کرده اند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر این که مردم ایران نسبت به روحانیت اعتماد ریشه ای و دینی دارند، ابراز داشت: اعتمادی که به روحانیت وجود دارد در هیچ گروه دیگری مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هدف روحانیون خدمت به مردم است و هیچ چشمداشتی ندارند، گفت: این مسئله بدان معنی نیست که روحانیون از حداقل امکانات جامعه محروم باشند، همان طور که بعد از انقلاب نسبت به سایر گروه ها کمترین بهره برداری از امکانات کشور را داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه قبل از تاسیس مرکز خدمات، طلاب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کردند، ادامه داد: تاسیس مرکز خدمات به دستور مقام معظم رهبری، به ژرف اندیشی ایشان باز می گردد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به حوزویان، گفت: خدماتی که مرکز خدمات ارائه می کند، بسیار موثر است و همه طلاب این احساس را پیدا کرده اند که نقطه اتکایی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: این استان از استان های محروم کشور است و روحانیون نیز از کمترین امکانات بهره می برند، البته با این وجود مشکلات، طلاب و روحانیون این استان نقش بسزایی در ایام جنگ داشتند.

وی حوزه های استان را موفق و پویا دانست و خواستار توجه و تقویت بیش از پیش توجه بیشتر حوزه ها و طلاب این استان مرزی شد و گفت: نسل جوان استقبال بسیار خوبی از تحصیل در حوزه دارند، ولی ظرفیت کافی برای جذب آنان وجود ندارد، لذا باید به استان ایلام بصورت ویژه نگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به این که در 6 شهرستان استان ، مدارس علمیه فعال هستند، تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان ایلام و جمعیت کاملا ولایتمدار می طلبد که مسئولین نسبت به محرومیت زدایی این استان تلاش بیشتری را انجام دهند.

وی، استان ایلام را دروازه عتبات عالیات خواند و افزود: ساخت مهمانسرای بزرگ در مرز مهران برای طلاب و روحانیون زائر سراسر کشور و همچنین ساخت حوزه علمیه جامع و جذب طلاب کشورعراق نیاز به توجه ویژه مسئولان ذیربط دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های طلاب در عرصه خدمت رسانی به طلاب و روحانیون ارائه داد.

انتهای پیام 30/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدماجد ازحوزه کاشان IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    اعتماد دیده نمیشود یابی اعتمادی دیده نمیشود ظاهرا تیتر جالبی نیست اصلاخ بفرمایید