جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346310
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
1212

نشست «گفتگوی اسلام و حقوق بین الملل بشر دوستانه» با موضوع حمایت از کرامت انسانی در مخاصمات مسلحانه عصر امروز با حضور طلاب و فضلا و نمایندگان نهادهای گوناگون در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست «گفتگوی اسلام و حقوق بین الملل بشر دوستانه» با همکاری مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی و مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با عنایت به اهمیت مباحث کاربردی حقوق بشردوستانه و ضرورت ارتقای آگاهی فضلا و دانش‌پژوهان حوزوی و به منظور آشنایی با آموزه‌های ژرف و پربار شریعت مقدس اسلام برگزارگردید.

شایان ذکر است: در این همایش مباحثی مانند شکل‌گیری، مبانی، منابع و قلمرو حقوق بشردوستانه، نهادهای بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه و ضمانت اجرای حقوق بشر دوستانه، کودکان، زنان و سالمندان در حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اسلام، مجروحان و اسیران جنگی در حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اسلام، حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و کادر مذهبی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام، محیط زیست و اماکن غیر نظامی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام، ممنوعیت سلاح‌های نامتعارف و کشتار جمعی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن اجرایی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    بشردوستانه یک کلمه‌ست دوستان. حقوق بشردوستانه در کنار حقوق بشر. حقوق بشر یعنی حقوق انسان‌ها در همه شرایط، اما حقوق بشردوستانه یعنی حقوق انسان‌ها در شرایط جنگ و جنایت و مخاصمات مسلحانه. بنابراین حقوق بشردوستانه درسته، نه حقوق بشر دوستانه.