جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته با حضور نمایندگان این مجمع برگزارگردید.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین وظایف مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ارتباط با فضلا و طلاب است که نظرات وچالش ها، مشکلات آنان را به مراجع معظم تقلید، شورای عالی، جامعه مدرسین و مدیر حوزه های علمیه در بخش های مختلف،آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی، تهذیبی و ...بیان می کنند.

وی همچنین  تبیین  منویات مقام معظم رهبری، مراجع و علما، مدیران حوزه به طلاب وفضلای حوزه را از دیگر وظایف نمایندگان طلاب برشمرد و گفت: نمایندگان می توانند وضعیت آموزشی و پژوهشی طلاب را رصد و پیگیری نمایند، تا هم زمینه رشد آنان فراهم شود وهم مشکلات موجود مرتفع گردد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که نمایندگان در حوزه انتخابی خود نیز  مسائل فرهنگی را رصد و  مشکلات را بیان می کنند به وظایف هیئت رئیسه اشاره و بیان داشت:  هیئت رئیسه که با رأی مستقیم نمایندگان به مدت یکسال انتخاب می شوند، اداره مجمع عمومی و انجام امور محوله از سوی مجمع را بر عهده دارد.

وی گفت: در مجمع نمایندگان 12کمیسیون تشکیل شده است که در این کمیسیون ها، طرح های آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، منویات رهبری و مراجع عظام و...  مورد بحث و بررسی قرارمی گیرد و بعد از تصویب  هیئت رئیسه به مجمع عمومی برده می شود تا نظرات  نمایندگان در این موضوعات  لحاظ شود و برای مراجع و مدیران حوزه ارسال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد به انتخاب هیئت رئیسه اشاره کرد و بیان داشت: شب گذشته در نشست مجمع نمایندگان طلاب که با حضور اکثر نمایندگان برگزارشد؛ هیئت رئیسه برای یکسال  انتخاب شدند که بنده با اکثریت رای نمایندگان به عنوان رئیس، حجت الاسلام والمسلمین  محمد سعیدی نائب رئیس اول، حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای نائب رئیس دوم و حجج اسلام رضوی مهر و حسینی کیا به عنوان منشی انتخاب شدند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha