پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 346357
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
پیشرفت

حوزه/ مراسم افتتاحیه همایش ملی «پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» به همت دبیرخانه حوزوی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاحیه همایش ملی «پیشرفت از منظر قرآن و حدیث»  امروز به همت دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، نماینده آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیام معظم له به این همایش را قرائت کرد.

ایشان در این پیام تصریح کردند: همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث فرصتی تازه برای نگاهی دوباره به اهداف انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی بر مبنای آموزه های وحیانی است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث با اشاره به اینکه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، اظهار داشت: دبیرخانه 200 مقاله از نویسندگان و محققان را دریافت کرد که 121 مقاله در کمیته علمی پذیرفته و با توجه به محدودیت های زمانی 30 مقاله در کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

استاد رشاد سخنران پایانی این مراسم با بیان اینکه آیات و روایات از نکات بسیاری برخوردار هستند، تصریح کرد: همه لوازم و ابزارهای موردنیاز برای دستیابی به پیشرفت و الگو را می توان با مراجعه به کتاب و سنت استخراج کرد. 

خاطرنشان می شود 30 پژوهشگر در سه کمیسیون همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث به دبیری حجت الاسلام سید محمدکاظم رجایی، سید عبدالحمید ثابت و حسن یوسف زاده به ارائه مقالات خود می پردازند.

مراسم اختتامیه این همایش با حضور  حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی و امام جمعه قم عصر امروز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/313/33 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha