جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 346358
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
قرآن

حوزه/ روحانی قاری قرآن با تاکید بر لزوم شناسایی نخبگان قرآنی حوزه و برنامه ریزی خاص برای آنها، گفت: تشكيل مجمع قرآني طلاب به منظور شناسايي نيروها و نيازهاي قرآني حوزه ضروری به نظر مي رسد.

حجت الاسلام مهدي تقي پور، قاری راه يافته به مرحله نيمه نهايي مسابقات قرآنی كشوری در گفتگو خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با اشاره به اينكه ابتدايي ترين روش براي انس با قرآن، تلاوت روزانه آن است، ابراز داشت: مي توان با برگزاري يك سري دوره هاي قرآني، مهارت قرائت صحيح و فصيح را به طلاب آموزش داد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی نخبگان قرآنی حوزه و برنامه ریزی خاص برای آنها، گفت برگزاري دوره هاي دانش افزايي با حضور اساتيد درجه يك نياز است

حجت الاسلام تقي پور با اشاره به اين كه حوزه از حيث نيروهاي قرآني كم ندارد، خاطر نشان كرد: تشكيل مجمع قرآني طلاب به منظور شناسايي نيروها و نيازهاي قرآني حوزه لازم به نظر مي رسد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با اشاره به اينكه حوزه علميه خراسان در دو سال اخير در برگزاري محافل انس با قرآن موفق بوده است، تصريح كرد: دليل اين كه بنده به طور جدي به قرائت قرآن روي آوردم، همين محافل انس بوده است.

وی، هماهنگي با ساير مراكز و اساتيد، ايجاد فضايي مانند محافل انس كه موجب كشف استعدادها مي شود را مهم دانست و اظهار داشت: طلاب با استفاده از آيات و روایات مي توانند در امر تبليغ بسيار موفق تر عمل كنند.

حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر لزوم توجه به اساتيد قرآني، افزود: تشويق افرادي مانند حجج اسلام رجبي و خاكپور كه مقام نخست و دوم مسابقات كشوري در رشته حفظ كل را كسب كرده اند، به طور قطع تشويقي براي ديگر طلاب علوم ديني نسبت به حفظ و انس با قرآن خواهد بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha