جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346413
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳
امامی

حوزه/ مراسم بزرگداشت درگذشت آیت الله سید مهدی امامی پنج شنبه شب با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی، علما، روحانیون و زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه (س)در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حامد معاونیان،  از فضلای حوزه علمیه دراین مراسم گفت: علما  و فقیهان وارثان انبیاء و معصومین در زمان غیبت هستند و در زمان غیبت معصوم(ع) هدایت و ولایت امت اسلامی به مرجعیت شیعه واگذار شده است.

وی افزود: مرجعیت شیعه، امانتدار مسائل شرعی و اخلاقی و پدر امت اسلامی می باشند و این رسالتی است که حضرت ولی عصر (عج) بر عهده فقیهان گذاشته است.

سخنران این مراسم افزود: فقهای شیعه کسانی  هستند که  توانستند  نور ایمان و تقوای الهی را در خود تجلی دهند و از گناهان و هوای نفس دوری کنند.

حجت الاسلام معاونیان گفت: مرجعیت شیعه با تلاش های که در عرصه های مختلف علمی، اخلاق،جهادی و عملی از خود به نمایش گذاشت، توانست، زعیم شیعه در زمان غیبت شود و این همان رسالتی است که انبیاء و  معصومین(ع) داشتند و  پاسخ گوی همه مشکلات مردم را در ابعاد  مختلف اخلاقی و شرعی بودند.

 وی افزود: امروز مرجعیت شیعه از پایگاه عظیمی در بین مردم  برخوردار است و مردم مرجعیت و فقیهان را محرم اسرار خود می دانستند و به این نهاد بزرگ اعتماد دارند.

حجت الاسلام معاونیان گفت: آیت الله سید مهدی امامی هم این گونه شخصیتی در بین مردم بود و مردم از همه لحاظ به او اعتماد کامل داشتند و آن چنان در بین مردم زندگی کرد که بعد از رحلت او مردم مدتها داغدار در غم او بودند.

 وی خاطر نشان ساخت:   مرحوم آیت الله سید مهدی امامی پناهگاه علمی واخلاقی   خدمت گذارصدیق مردم بود و  مردم به حق او را دوست داشتند.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha