چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: باید برای مردم، این موضوعات تبیین شود که مصرف کالای خارجی کمک به کفار است، زیرا پول هایی که از این طریق به دست کفار می رسد را در تولید اسلحه، پرورش تروریست و کشتن مسلمانان و اسلام هراسی و شیعه‌هراسی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام و المسلمین  محمدحسن نبوی در گردهمایی ائمه جماعات مبلغین، طلاب و اصناف و صنعت گران که با موضوع «فرمان رهبری و حمایت از تولید ملی» در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد گفت: کسب و کار و تولید، دارای احکام و قواعد بسیار حساس، پیچده و متعدد است به طوری که بسیاری از دروس خارج فقه حوزه به همین قضیه اختصاص داده شده است.

وی افزود: روایات زیادی از معصومین علیهم السلام به خصوص امام علی(ع) آمده که بیانگر اهمیت یادگیر احکام فقهی کسب و کار توسط تجار و کسبه است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی اظهار داشت: اگر فقه به صورت جدی در تجارت و کسب و کار مورد توجه قرار نگیرد و تبیین نشود؛ کسب و کار تخریب می شود و تبعات منفی زیادی به همراه خواهد داشت و از جمله آن تبعات، این است که در نسل های انسان نیز اثر گذار خواهد بود .

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: انسان هایی که در کربلا در مقابل امام حسین(ع) و اسلام ایستاده بودند، کسانی بوده اند که کسب و کار آنها دچار مشکل بود و شکم های آنها از حرام پر شده بود و حرف و سخن امام را نمی شنیدند و نمی فهمیدند.

وی افزود: در گذشته برخی از بازاری ها در دروس خارج فقه علما و مراجع شرکت می کردند و این یک سنت حسنه برای تجار و کاسبان بود و اهمیت زیادی به فقه می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: شیخ بهائی از علمای برجسته بودند که توانستند مدارسی را در بین کسبه ها برای یادگیری احکام فقهی کسب و کار ایجاد کنند و همه کسبه ها با تمام وجود در این مدارس شرکت می کردند و به دنبال این بودند که مال حرام بر سر سفره آنها قرار نگیرد.

مصرف کالای خارجی کمک به کفار است

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهار داشت: تولید و مصرف از کارفرمایان دو محور مهم در اقتصاد است و باید برای مردم، این موضوعات تبیین شود که مصرف هر گونه کالای خارجی کمک به کفار است، زیرا پول هایی که از این طریق به دست کفار می رسد در تولیدات اسلحه، پرورش تروریست و کشتن مسلمانان و اسلام هراسی و شیعه استفاده می‌شود

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha