شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دشمن از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان شده؛ وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری  در اولین جشنواره استانی علامه حلی(ره) که در محل مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار گردید، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: در دین مقدس اسلام علمای دین به عنوان مرابطین و مرزداران اعتقادی و اخلاقی جامعه معرفی شده اند و از فقهاء به عنوان دژ های مستحکم اسلام یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مرحوم علامه حلی  از علما و فقهاء سرآمد جهان اسلام است و در شهر حله به دنیا آمده است، شهری که وقتی حضرت امیرالمومنین(ع) از آنجا عبور می کردند فرمودند:از این محل، علماء و دانشمندان زیادی برخواهند خواست که جهان را با نور علم و معرفتشان نورانی خواهند کرد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: علامه حلی هنوز به بلوغ و سن تکلیف نرسیده بود که از تحصیل علومی که برای اجتهاد لازم بود فراغت یافت و به مقام عالى اجتهاد نایل آمد و از همان روزها آوازه فضل و نبوغ و هوش سرشار او همه جا طنین افکند و آینده بسیار درخشانى را به او نوید داد.

وی ادامه داد: علامه حلی یکى از نوابغ‏ روزگار بود، در فقه، اصول، کلام و عقاید، منطق، فلسفه، رجال و... کتاب‌‌های بسیار مفید و ماندگار نوشته است؛ حدود صد کتاب از آثار خطى یا چاپى او شناخته شده و خیلی‌ها شناخته نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: علامه حلی کتابی به نام «منهاج الکرامه» نوشت که باعث شد بسیاری از اهل تسنن آن زمان، شیعه شدند. ابن تیمیه در تقابل با کتاب «منهاج الکرامة» علامه حلی، کتابی تحت عنوان «منهاج السنه» نوشت و یک سری ادعاهای واهی، پوچ و نادرست نسبت به شیعه مطرح کرد و با توهین‌‌های بیش از حد سعی کرد ذهن مخاطب را تحت کنترل خود درآورد.

وی اذعان داشت: علامه حلی علاوه بر پژوهش و تحقیقاتش، اخلاص ویژه ای داشت و اگر تحقیق و پژوهش توام با اخلاص باشد نتیجه ای که از آن تحقیق حاصل می گردد بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد شد و طلاب عزیز باید به این مهم توجه داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: شرایط امروز به خاطر ویژه بودن آن اقتضاء می کند؛ ضمن این که تلاش می کنید و خوب درس می خوانید، با سرعت درس بخوانید و به دروس حوزه اکتفاء نکنید؛ چرا که باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب مجهز به علوم مختلف و روز بوده تا پاسخگوی شبهات و سم پاشی های دشمنان باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن بعد از اینکه از طریق نظامی نتوانست حرکت ما را متوقف نماید از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان گردید و شبانه روز تلاش می کند تا جوانان را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت انحراف و ابتذال بکشاند و وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران صادر گردیده است؛ اما باید سعی نمود تا بیش از پیش و با گستره بیش تری صادر گردد و سهم طلاب و روحانیون در این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، درس خواندن و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و برخورد با مخاطب، و مهم تر از همه تهذیب نفس را از مسائل لازم برای طلاب و روحانیون برشمرد.

وی افزود: طلاب و روحانیت معظم باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی قرار دهند و به آن ها پاسخ های علمی، دقیق و قانع کننده دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha