پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/ مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: عملکرد کارکنان اوقاف، هیئت امنا و مستاجرین موقوفات، از طریق بازرسی های دوره ای بررسی می شود تا در زمینه موقوفات حقی از کسی ضایع نگردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مجید عاملی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بازرسان بقاع متبرکه قزوین  با بیان این که کسانی که از موقوفات خیران نیک اندیش حفاظت و حراست می کنند در اجر و پاداش آنها سهیم هستند، گفت: درست است که حفظ و حراست از عمل خیر واقفان وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه است، اما در این میان آحاد مردم که از آثار و برکات نیات واقفان استفاده می کنند، برای حراست از موقوفات وظیفه شرعی دارند.

وی افزود: دوره های آموزشی بازرسی به صورت متمرکز و اختصاصی جهت هر شهرستان به منظور تبادل اطلاعات و ارائه راه‌کارهای مناسب با توجه به شرایط هر شهرستان انجام می‌گیرد تا اشرافیت لازم بر عملکرد کارکنان اوقاف، هیئت امنا و مستاجرین موقوفات انجام شود.

 مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین عنوان کرد: در کارگاه آموزشی رابطین بازرسی اداره کل اوقاف قزوین، مصاديق ارتشاء و فساد اداري، روشهاي بازرسي، روش گزارش نويسي و نحوه رسيدگي به شکایات، بازرسی و نظارت بر برنامه های ویژه بقاع متبرکه و ارزیابی از چگونگی اجرای برنامه های فوق توسط مسئول حقوقی، ثبتی و بازرسی تدريس می شود.

این مسئول ادامه داد: رابطین بازرسی موقوفات و بقاع متبرکه می بایستی در بازرسی های خود با احتیاط تمام جوانب و احترام به هیئت امنا، خدام و مستاجرین را مد نظر قرار داده و بدون هیچ غرض ورزی، بازرسی و نظارت را به نحو مطلوب انجام دهند، تا اعلام نتایج نهایی و گزارش به مراجع مافوق از هرگونه بی‌احترامی و تشویش اذهان دیگران پرهیز به دور باشد.

عاملی یادآور شد: رابطین بازرسی با اجرای عدالت و در صورت داشتن هر گونه ظن و گمان، دقت لازم را برای بازرسی به کار می گیرند و هرگونه تخلف، نقاط ضعف و راهکارهای لازم را در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه درکلیه سطوح را به مسئولین زیربط اطلاع می دهند.

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار کرد:  بازرسین مربوطه حق چشم پوشی از تخلفات، ضعف و کم کاری را نخواهد داشت، چرا که در واقع بازرسان ناظر بر عملکرد افراد مسئول در بخش های مختلف هستند و نباید اجازه دهند حقی از کسی ضایع شود، زیرا از طرف کسانی که بازرسان را به بازرسی می‌گمارند و هم از طرف کسانی که بازرسی می شوند، حقی بر عهده آنها بوده و باید به شیوه صحیح و منطقی از حوزه های مختلف بازرسی انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha