پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که در اقتصاد مقاومتی به تولید و پیشرفت تمرکز شود گفتند: حوزه های علمیه نقش آفرینی خود را در عرصه های مختلف در نظام اسلامی به هر شکل ممکن ثابت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی،  اظهارداشتند: حوزه های علمیه نقش آفرینی خود را در عرصه های مختلف در نظام اسلامی به هر شکل ممکن ثابت کرده اند؛ نقش آفرینی حوزه در راستای حل مشکلات مملکت نشان دهنده ظرفیت عمیق حوزه در عرصه های گوناگون است.

معظم له با اشاره به اهمیت مساله اقتصاد مقاومتی تصریح کردند: از جمله مباحثی که اسلام در خصوص بحث اقتصادی به آن تاکید دارد می توان به قناعت، پرهیز از اسراف و زهد اشاره کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر بخواهیم شاهد تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم؛ باید به طور خاص نسبت به تعیین مصادیق این اقتصاد نیز بپردازیم؛ زیرا اگر مصادیق به خوبی عنوان نشود ممکن است مشکلات بسیاری حل نشده باقی بماند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که تبیین مصادیق اقتصاد مقاومتی باید به عنوان برنامه‌های کاربردی و عملی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کردند: مرکز راهبری باید روی وظیفه هر دستگاهی و اداره‌ای مصادیق را بیان کند و از بیان کلیات پرهیز نماید.

ایشان با اشاره به اهمیت نظارت کامل بر بودجه کشور و حذف موارد غیرضرور خاطرنشان کردند: منابع مطلع می‌گویند دولت تشکیلاتی است که متورم و بی‌رویه بزرگ شده و بیشترین درآمد را خرج پرسنل می‌کند و پرداختن به همین موضوع و رفع برخی زوائد می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد که این مسئله باید در این تحقیقات مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: سرمایه گذاری علمی در حوزه های مختلف الزامی است؛ البته در این زمینه ها از جمعیت نظارت و طرح ریزی بودجه باید از کمک علمی کارشناسان متخصص و متعهد نیز استفاده کرد.

ایشان با ذکر این مطلب که در بخش تولیدات داخلی نباید پول‌ها صرف بسته بندی‌های پر زرق و برق شود، اظهارکردند: در بحث اقتصاد مقاومتی نباید صرفا روی حذف کردن اضافات متمرکز شد؛ بلکه باید به پیشرفت و افزایش تولید تمرکز شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: از ویژگی های مهم در توسعه اقتصاد مقاومتی افزایش کیفیت کالاهای صادراتی است؛ از دیگر این ویژگی ها، می توان به بالا بردن کیفیت‌ها، گسترش تولید و بی‌نیازی از خارج همه از مصادیق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

ایشان گفتند: اقتصاد مقاومتی باید روی جزئیات زندگی و مصادیق پیاده‌سازی شود تا همه تشکیلات‌ تکلیف خود را بدانند و اگر صرفا روی کلیات بحث شود نتیجه خاصی رخ نخواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha