پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علیمه با بیان این که اقتصاد مقاومتی مسئله ای دینی و اسلامی است گفت: اقتصاد ما اقتصاد نفتی و دولتی است که در این اقتصاد تکیه به مردم کم شده در عوض خام فروشی نفت، محور اقتصادی شده و این اصلاً مناسب کشور ما نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهارداشت: ایجاد این مرکز عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تاکید مراجع عظام در این حوزه بود.

وی افزود: این مجموعه به همت فضلا و علمای حوزه علمیه راه اندازی شده است؛ زیرا اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای دینی و اسلامی است که باید مبانی آن در چنین جمع هایی به جامعه ارائه شود.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: با توجه به تاکیدات و منویات رهبری معظم و مراجع عظام در سراسر کشور تعدادی از اساتید حوزه در این عرصه ورود کرده و مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای است که بخش عظیمی از نظام در جهت بهبودی و تحقق آن حرکت می‌کنند، اظهارکرد: هر چه در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد انقلاب و آموزه‌های انقلاب اسلامی تثبیت می‌شود و این مساله امری کاملا جدی است.

فرهنگ بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی است

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کردند: فرهنگ، بخش بسیار مهمی از اقتصاد مقاومتی است؛ در راستای بررسی علمی اقتصاد مقاومتی دو مجموعه تشکیل شده که یکی برنامه‌هایی را طراحی می‌کند و مطالعات عمیقی تحت عنوان برنامه راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی را  انجام می‌دهد و مرکز دیگر نیز مباحث فرهنگی را پیگیری می کند.

حضور حوزه مباحث اقتصادی را قابل اطمینان می کند

وی با ذکر این مطلب که فعالان دولتی در حوزه اقتصاد بدون مشاورت و نگاه به حوزه نمی توانند به دیدگاهی که اسلام در حوزه اقتصاد مدنظر داشته است به طور کامل برسند، اظهارکرد:  حضور فضلای حوزوی در زمینه بررسی مباحث اقتصادی خروجی کار‌ها را قابل اطمینان می‌کند؛ چرا که نگاه فقها و بزرگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: اقتصاد ما اقتصاد نفتی و دولتی است که در این اقتصاد  تکیه به مردم کم شده در عوض خام فروشی نفت، محور اقتصادی شده و این اصلاً مناسب کشور ما نیست.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: خام فروشی ما در حالی است که بسیاری از کشور‌هایی که فاقد منابع نفتی هستند  در برابر تکانه‌های سخت مقاومت می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین گفت:  تا زمانی که خود دولت‌ها به این جمع بندی نرسند که با عدم اسراف می‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد وضع اقتصادی اصلاح نمی‌شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان بر لزوم تعیین مصادیق اقتصاد مقاومتی و پرهیز از کلی گویی در این زمینه تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha